AT&T
to operator telekomunikacyjny i dostawca Internetu.
DirecTV
jest z kolei największym operatorem satelitarnej telewizji płatnej w USA i Ameryce Południowej: łącznie ma już prawie 38 mln abonentów (z czego ponad 20 mln w USA).
Według źródeł agencji Bloomberg, do dopięcia transakcji brakuje już tylko nieco ponad tygodnia. Strony tego nie komentują, choć o ich potencjalnym mariażu na rynku słychać już od dawna. Teraz wydaje się ona tym bardziej sensowna. Oficjalnie wiadomo już bowiem, że na amerykańskim rynku na dopięcie czeka inne ogromne przejęcie: Comcast za 45 mld dol. przejmuje bowiem sieć kablową Time Warner Cable. Comcast, telekomunikacyjno-telewizyjny gigant - ma 22 mln amerykańskich klientów swoich usług wideo, telefonicznych oraz dostępu do Internetu, a także firmę telewizyjną NBCUniversal, która właśnie nabyła za zawrotną kwotę 7,65 mld dol. kupił prawa do pokazywania w USA relacji z olimpiady aż do 2032 roku. Time Warner Cable ma w USA 15 mln klientów płatnej telewizji.