Najmocniejsze marki w świecie polskich mediów należą w tegorocznej edycji rankingu do trzech największych grup telewizyjnych. Choć największe kanały po scyfryzowaniu naziemnej telewizji tracą udziały w rynku, ich marki pozostają silne. Pracuje na nie cały szereg mniejszych rosnących kanałów tematycznych oraz ogólna niesłabnąca popularność telewizji.
Po kilku kryzysowych latach ubiegły rok był w branży nieco bardziej optymistyczny reklamowo. W trudnych czasach TVN ostrożniej inwestował w drogie rozrywkowe nowości, jesienią ubiegłego roku postawił np. tylko na jedną – hybrydową telenowelę „Wawa non stop", z której kontynuacji szybko zresztą zrezygnował. Jego ramówkę ciągnęły sprawdzone hity: „Mam talent!", „MasterChef" czy „Kuchenne rewolucje".
W tym roku, lepszym już reklamowo, główna antena znów nabrała większego rozpędu programowego i wiosną ruszyła z modowym show „Projekt: Runway", a jesienią z kolejnymi edycjami sprawdzonych programów „Top Model", „Mam talent!" i „MasterChefem" oraz z nowością – „Kto poślubi mojego syna?". – Mamy w TVN takie określenie: „To taki TVN-owski program". To znaczy, że jest w nim fantastyczne światło, świetna scenografia, dobrzy prowadzący i trafiona obsada, a jak dołączymy do tego multimedia i media społecznościowe oraz dobry marketing, może się pojawić produkt, który żyje na rynku kilkanaście, a w najgorszym razie kilka sezonów – chwalił się w dziesięciolecie obecności spółki na GPW Edward Miszczak odpowiedzialny za programming w TVN.
Takich przywiązujących widownię długowiecznych programów udało się TVN zgromadzić sporo przez 17 lat istnienia stacji– to chociażby zaszczepiony przez tę firmę na polskim rynku, a dziś pokazywany przez Polsat „Taniec z gwiazdami" (w TVN pokazano 13 jego edycji) i „Rozmowy w toku" emitowane od 2000 r. Nadawane przez wiele lat, kreowały nowe telewizyjne gwiazdy, które przyciągały potem widzów w wielu innych produkcjach, zdobywały dla stacji budżety reklamowe i wzmacniały jej markę.
Z zestawienia domu mediowego Lowe Media wynika, że w 2013 r. w pierwszej dziesiątce celebrytów, którzy przyciągnęli do telewizji najwyższe budżety reklamowe, połowę stanowiły właśnie gwiazdy TVN. Na czele rankingu uplasowała się Ewa Drzyzga („Rozmowy w toku"), w pierwszej dziesiątce znalazły się też m.in. gwiazdy „Mam talent!", „Kuchennych rewolucji".