Nadchodzi następca HBO Max. Co czeka widzów?

Nowa aplikacja, nowe abonamenty i ceny. To ma być największe wydarzenie na polskim rynku medialnym w tym roku. Tak właściciel TVN zapowiada start następcy HBO Max. Co się zmieni i jaki będzie koszt?

Publikacja: 04.06.2024 10:12

Nadchodzi następca HBO Max. Co czeka widzów?

Foto: Gabby Jones/Bloomberg

Startujący 11 czerwca Max, nowa platforma streamingowa grupy Warner Bros. Discovery (WBD), będzie miał trzy abonamenty. Najtańszy – z reklamami.

Co to jest Max?

Warner Bros. Discovery, właściciel telewizji TVN, ale też platform streamingowych Player.pl i HBO Max w pierwszy wtorek czerwca podał oficjalnie jakie będą ceny platformy, która ma zastąpić HBO Max.

Grupa rezygnuje z marki HBO w nazwie serwisu i będzie on nazywać się Max. Taką aplikację będą musieli pobrać i zainstalować użytkownicy HBO Max, aby zachować dostęp do wykupionej oferty. WBD obiecuje, że katalog pozycji do obejrzenia będzie dwa razy większy, ale poza tym dotychczasowy widz nie powinien odczuć różnicy. Chyba że zechce skorzystać z nowej oferty, którą Max będzie promował.

Czytaj więcej

Kino Polska TV szykuje zmiany w ofercie

Natomiast nowi użytkownicy platformy mają do wyboru trzy abonamenty, z których najtańszy – za 19,99 zł – zawiera dodatkowe reklamy.

Obecnie widzowie płacą tyle za HBO Max, jeśli skorzystali z promocji, gdy platforma debiutowała i nie muszą poświęcać czasu na komercyjny przekaz. Natomiast regularna cena za dostęp bez ograniczeń to niecałe 30 zł lub 19,5 zł przy opłaceniu rocznego abonamentu (234 zł).   

Pozostałe dwa abonamenty są droższe i także nie są pozbawione marketingowych przekazów, ale – jak podaje WBD – towarzyszą one programowi telewizyjnych kanałów, które serwis będzie obejmować.

„Kanały i treści dostępne na żywo w ramach pakietów: Podstawowy, Standardowy oraz Premium, a także pakietu dodatkowego “Kanały TV i Sport” mogą zawierać reklamy. Kontent dostępny na żądanie może zawierać treści sponsorowane - pisze nadawca.

Biuro prasowe WBD podkreśla w rozmowie z „Rz”, że nowe abonamenty za dostęp do platformy Max nie oznaczają podwyżek cen, ponieważ zawartość jest bogatsza niż HBO Max, a będzie jeszcze rozwijana. 

 Igrzyska Olimpijskie w streamingu 

We wszystkich trzech abonamentach pojawią się relacje z Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. WBD potwierdza, że nie trzeba będzie za nie dodatkowo płacić. 

„Dostęp do transmisji z igrzysk olimpijskich będzie obejmował wszystkie pakiety, co oznacza, że każdy użytkownik platformy uzyska pełny dostęp do najlepszych relacji z tego wielkiego święta sportu” – podał nadawca.

Czytaj więcej

Sprawa o uprzywilejowanie TVP. Polsat drugi raz wygrywa

Każdy z trzech pakietów bazowych będzie można rozszerzyć o dodatkowo płatny pakiet “Kanały TV i Sport”, w którym WBD oferuje swoje kanały telewizyjne, w tym sportowe (jak Eurosport) oraz dla dzieci.

Pakiet Podstawowy – za 19,99 zł miesięcznie lub 199 zł za rok – obejmuje reklamy. Pozwala na oglądanie na dwóch urządzeniach jednocześnie w jakości Full HD. Zawiera kanał linearny TVN HD.

Dla porównania, jak podaje biur prasowe WBD, obecnie nowi użytkownicy mogą korzystać z serwisu jednocześnie na trzech urządzeniach.

Pakiet standardowy – za 29,99 zł miesięcznie (lub 299 zł rocznie) różni się od najtańszego brakiem reklam w bibliotece VoD, możliwością ściągnięcia do 30 pozycji na urządzenie i oglądania offline oraz paczką kanałów telewizyjnych HBO (HBO, HBO2 i 3). Z kolei za 49,99 zł miesięcznie nadawca obiecuje „dostęp do najwyższej jakości biblioteki treści na żądanie bez reklam”, możliwość jednoczesnego oglądania na czterech urządzeniach, wprowadza jakość 4K i Dolby Atmos przy wybranych tytułach, a liczba pozycji do ściągnięcia rośnie do 100, przy czym filmów można ściągnąć 30.

Powrót linearnych kanałów 

Jak widać WBD przy okazji Maksa wraca też do koncepcji aby platforma streamingowa pokazywała kanały linearne. Tak już kiedyś było w HBO Go. Najwięcej kanałów linearnych obejmuje jednak dodatkowo płatny pakiet.  Aby skorzystać z  “Kanały TV i Sport” – za dodatkowe 20 zł miesięcznie – trzeba mieć wykupiony któryś z powyższych bazowych abonamentów.

W paczce sportowej są zaś TVN24, TVN24 BiS, CNN, Eurosport 1, Eurosport 2, TVN 7, TTV, METRO, TVN Style, TVN Turbo, TVN Fabuła, Warner TV, HGTV, Travel Channel, Food Network, Animal Planet, Cartoon Network, Cartoonito, ID, TLC, Discovery Channel, Discovery Historia, Discovery Life, Discovery Science oraz DTX.

Według WBD uruchomienie platformy streamingowej Max w Polsce będzie „największym wydarzeniem branży medialnej i rozrywkowej w 2024 roku”. WBD uruchamia serwis w kolejnych krajach Europy. Na Starym Kontynencie będzie on dostępny w sumie w 25 państwach, a globalnie na terytorium 65 państw.

Według Omdia w tym roku wszystkie duże platformy streamingowe będą oferowały abonamenty z reklamami.

Nową ofertę rozbudowaną o marketingowe przekazy ma w Polsce już Skyshowtime.

Startujący 11 czerwca Max, nowa platforma streamingowa grupy Warner Bros. Discovery (WBD), będzie miał trzy abonamenty. Najtańszy – z reklamami.

Co to jest Max?

Pozostało 97% artykułu
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?