IDC: sprzedaje się mniej komputerów

Aż o 11,5 proc. komputerów mniej niż przed rokiem sprzedano w pierwszym kwartale 2016 roku.

Publikacja: 13.04.2016 10:05

Firma analityczna IDC przedstawiła dane dotyczące sprzedaży komputerów w pierwszym kwartale 2016 roku. Wynika z nich, że producentom udało się sprzedać 11,5 proc. mniej urządzeń niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Spadek popularności komputerów, szczególnie stacjonarnych, obserwowany jest na globalnym rynku od około dwóch lat, kiedy producenci zamiast klasycznych tabletów zaczęli rozwijać urządzenia all-in-one czyli popularne hybrydy. Pierwszy kwartał bieżącego roku zakończył się sprzedażą 60,6 mln komputerów, co jest wynikiem o 7,9 mln słabszym niż rok wcześniej.

Liderujący w rankingu koncern Lenovo uplasował u klientów 12,2 mln urządzeń co jest wynikiem o 8,5 proc. słabszym niż rok wcześniej i daje firmie 20,1 proc. udział w rynku. Drugie HP straciło aż 10,8 proc. w stosunku do zeszłorocznej sprzedaży i zakończyło kwartał wynikiem 11,6 mln komputerów.

Kolejne dwie pozycje zajmując producenci ze Stanów Zjednoczonych, którzy stracili najmniej w stosunku do poprzednich zestawień: trzeci jest Dell, który  sprzedał nieco ponad 9 milionów i jest to jedynie o 2 proc. słabszy wynik od osiągniętego w pierwszym kwartale 2015 roku.

Kolejne miejsce przypadło firmie Apple, która sprzedała 4,5 mln Macbook'ów czyli o 100 tysięcy mniej niż przed rokiem.

Czołową piątkę dostawców zamyka Asus, który sprzedał 4,4 mln komputerów, co oznacza 8,3-proc. spadek sprzedaży rok do roku i daje koncernowi 7,2-proc. udział w rynku globalnej sprzedaży.

Pozostali producenci sumarycznie sprzedali prawie 19 mln desktopów, co oznacza prawie 20 proc. mniejszą popularność dostawców nie zawartych wśród najchętniej wybieranych w porównaniu z rokiem 2015.

Firma analityczna IDC przedstawiła dane dotyczące sprzedaży komputerów w pierwszym kwartale 2016 roku. Wynika z nich, że producentom udało się sprzedać 11,5 proc. mniej urządzeń niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Spadek popularności komputerów, szczególnie stacjonarnych, obserwowany jest na globalnym rynku od około dwóch lat, kiedy producenci zamiast klasycznych tabletów zaczęli rozwijać urządzenia all-in-one czyli popularne hybrydy. Pierwszy kwartał bieżącego roku zakończył się sprzedażą 60,6 mln komputerów, co jest wynikiem o 7,9 mln słabszym niż rok wcześniej.

Ekonomia
Chcemy spajać projektantów i biznes oraz świat nauki i kultury
Ekonomia
Stanisław Stasiura: Harris kontra Trump – pojedynek na protekcjonizm i deficyt budżetowy
Ekonomia
Rynek kryptowalut ożywił się przed wyborami w Stanach Zjednoczonych
Ekonomia
Technologie napędzają firmy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Ekonomia
Od biznesu wymaga się odpowiedzialności