Zamrożenie gospodarki i lęk przed koronawiruem spowodowały, że konsumenci zaczęli bardziej zwracać uwagę na to, co zakup niesie nie tylko dla nich samych, ale też dla innych. Pandemia podniosła oczekiwania konsumentów odnośnie do zaangażowania społecznego firm. Te o dużym zaangażowaniu w społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR) budują przewagę.
Najlepsze efekty daje łączenie dążenia do zysku z działaniami ważnymi społecznie.
– Firmy powinny koncentrować się na rozwiązywaniu problemów społecznych oraz środowiskowych, prowadząc swój biznes, nie tylko w krótkoterminowej, ale i długoterminowej perspektywie. Coraz więcej przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę, że ich długoterminowy rozwój zależy od prowadzenia biznesu w sposób odpowiedzialny wobec społeczeństwa czy środowiska – mówi Mario Zamarripa, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w ERGO Hestii.
Myślenie globalne
CSR nabiera znaczenia również w skali makroekonomicznej. Organizacja Narodów Zjednoczonych wezwała do podjęcia wysiłków na rzecz budowania sprzyjających integracji i zrównoważonych gospodarek post-Covid-19, które są bardziej odporne na globalne wyzwania, takie jak pandemie czy zmiany klimatu.
– Dzisiaj, gdy skutki pandemii odczuwamy w wielu obszarach naszego życia, potrzebne jest zrozumienie wyzwań, przed jakimi stoimy, nie tylko w skali lokalnej, ale też globalnie – uważa Mario Zamarripa.