Wyniki badania przeprowadzonego przez SAP i Knowledge@Wharton (internetowe czasopismo z zakresu analityki biznesu wydawane przez Wharton School przy Uniwersytecie Pensylwanii) pokazują, że znaczna większość firm cierpi z powodu powszechnej złożoności procesów biznesowych.
Raport „Simplifying the Future of Work" pokazuje, że korporacyjny bezwład, brak jasno określonych priorytetów przez kadrę zarządzającą i niewystarczające wykorzystanie rozwiązań technologicznych są przyczynami wyraźnej rozbieżności między tym, co firmy komunikują, a tym, co tak naprawdę robią w sprawie uproszczenia działań.
Prostota w biznesie
Prawie trzy czwarte (74 proc.) respondentów stwierdziło, że skomplikowane procesy i złożone etapy podejmowania decyzji powstrzymują ich przed realizacją celów biznesowych. Problem ten staje się coraz bardziej powszechny wśród menedżerów wyższego szczebla. Zaledwie 27 proc. badanych wierzy bowiem, że kadra zarządzająca podejmuje działania mające uprościć procesy w firmie.
Co ciekawe, 60 proc. ankietowanych ma wrażenie, że technologia ograniczała ich zdolność realizacji strategicznych celów. Brak efektywności rozwiązań technologicznych jest spowodowany pomniejszaniem jej znaczenia przez firmy. Zaledwie 39 proc. respondentów stwierdziło, że w ich organizacji stosuje się uproszczone rozwiązania technologiczne. Stefan Ries, główny dyrektor personalny w SAP, przekonuje, iż aby skupić się na długofalowym rozwoju – liderzy HR muszą odświeżyć strategie, usprawnić procesy i wdrożyć nowe technologie.
Z badań wynika, że większość menedżerów wyższego szczebla wierzy, iż uproszczenie działań jest korzystne, a dwie trzecie badanych uważa, że będzie ono bardzo ważne w ciągu następnych trzech lat. Ponadto 42 proc. badanych spodziewa się, że w ciągu następnych trzech lat ich wysiłki w tym kierunku przyniosą znaczne efekty. Wierzą również, że technologia będzie kluczowym narzędziem do upraszczania procesów. Spodziewają się, że w tym czasie liderzy zwiększą swoją zdolność wyszukiwania informacji za pomocą narzędzi przyspieszających podejmowanie decyzji. Chodzi o kwestie związane z big data, analityką biznesową, wykorzystaniem chmury obliczeniowej, wielokanałowością (omnichannel) i internetem rzeczy.