Firmy ogarnął korporacyjny bezwład

Nowe technologie i dynamiczny rozwój internetu sprawiają, że spółki muszą zmieniać swoje strategie. Wykorzystanie innowacji to dziś kluczowy element budowania przewagi konkurencyjnej.

Aktualizacja: 07.06.2015 22:18 Publikacja: 07.06.2015 22:00

Nowe technologie i dynamiczny rozwój internetu sprawiają, że firmy muszą zmieniać swoje strategie.

Nowe technologie i dynamiczny rozwój internetu sprawiają, że firmy muszą zmieniać swoje strategie.

Foto: Bloomberg

Wyniki badania przeprowadzonego przez SAP i Knowledge@Wharton (internetowe czasopismo z zakresu analityki biznesu wydawane przez Wharton School przy Uniwersytecie Pensylwanii) pokazują, że znaczna większość firm cierpi z powodu powszechnej złożoności procesów biznesowych.

Raport „Simplifying the Future of Work" pokazuje, że korporacyjny bezwład, brak jasno określonych priorytetów przez kadrę zarządzającą i niewystarczające wykorzystanie rozwiązań technologicznych są przyczynami wyraźnej rozbieżności między tym, co firmy komunikują, a tym, co tak naprawdę robią w sprawie uproszczenia działań.

Prostota w biznesie

Prawie trzy czwarte (74 proc.) respondentów stwierdziło, że skomplikowane procesy i złożone etapy podejmowania decyzji powstrzymują ich przed realizacją celów biznesowych. Problem ten staje się coraz bardziej powszechny wśród menedżerów wyższego szczebla. Zaledwie 27 proc. badanych wierzy bowiem, że kadra zarządzająca podejmuje działania mające uprościć procesy w firmie.

Co ciekawe, 60 proc. ankietowanych ma wrażenie, że technologia ograniczała ich zdolność realizacji strategicznych celów. Brak efektywności rozwiązań technologicznych jest spowodowany pomniejszaniem jej znaczenia przez firmy. Zaledwie 39 proc. respondentów stwierdziło, że w ich organizacji stosuje się uproszczone rozwiązania technologiczne. Stefan Ries, główny dyrektor personalny w SAP, przekonuje, iż aby skupić się na długofalowym rozwoju – liderzy HR muszą odświeżyć strategie, usprawnić procesy i wdrożyć nowe technologie.

Z badań wynika, że większość menedżerów wyższego szczebla wierzy, iż uproszczenie działań jest korzystne, a dwie trzecie badanych uważa, że będzie ono bardzo ważne w ciągu następnych trzech lat. Ponadto 42 proc. badanych spodziewa się, że w ciągu następnych trzech lat ich wysiłki w tym kierunku przyniosą znaczne efekty. Wierzą również, że technologia będzie kluczowym narzędziem do upraszczania procesów. Spodziewają się, że w tym czasie liderzy zwiększą swoją zdolność wyszukiwania informacji za pomocą narzędzi przyspieszających podejmowanie decyzji. Chodzi o kwestie związane z big data, analityką biznesową, wykorzystaniem chmury obliczeniowej, wielokanałowością (omnichannel) i internetem rzeczy.

Forum ekspertów

Wszystkie powyższe zagadnienia znalazły się w programie trzydniowej konferencji, która w dniach 10–12 czerwca odbędzie się w Sopocie. SAP Forum 2015. Przez trzy dni będzie można posłuchać wystąpień kilkudziesięciu prelegentów, np. Moritza Zimmermanna, twórcy Hybrisa (innowacyjne rozwiązanie dla handlu elektronicznego, które ewaluowało do wiodącej platformy wspierającej wielokanałową komunikację i sprzedaż) czy prof. Rafała Ohme, wybitnego naukowca, stypendysty Fulbrighta i założyciela firmy badawczej Neurohm.

W licznych debatach, prezentacjach i wystąpieniach wezmą udział ponadto menedżerowie takich firm, jak: Enea, Impel, Grupa Azoty, Polkomtel, PKP SA, CEDC, mBank, PKO BP, Play, Orange, Sony Pictures, Pekao, fiński Containerships, a także Accenture, EY, Deloitte czy TUI. Wśród prelegentów będą ponadto eksperci SAP, w tym: Simon Kaluza, dyrektor zarządzający na Europę Centralną i Wschodnią, oraz Kinga Piecuch, prezes polskiego oddziału.

Największą gwiazdą SAP Forum 2015 będzie jednak Martin Lindstrom – światowej sławy specjalista ds. brandingu i neuromarketingu, autor bestsellerowej książki „Zakupologia. Prawdy i kłamstwa o tym, dlaczego kłamiemy". Lindstrom już jako nastolatek współpracował z koncernem Lego. Potem doradzał m.in. Disneyowi, Nestle, Pepsi, Mattelowi, a także czy McDonald's.

SAP Forum towarzyszyć będą również praktyczne warsztaty z zakresu: procesów HR w organizacji i nowoczesnego zarządzania zespołem, efektywnego zarządzania sprzedażą czy samodzielnej analityki biznesowej.

Opinia

Kinga Piecuch, prezes SAP Polska

Nowoczesne technologie mają szczególne znaczenie we współczesnej gospodarce, odgrywają istotną rolę w zarządzaniu na konkurencyjnym polskim rynku. Biznes potrzebuje rozwiązań, które w sprawny i efektywny sposób wspierają decyzje biznesowe. Dla zarządzających firmami inwestycja w nowatorskie rozwiązania to strategiczna decyzja, od której zależy sprawność i efektywność budowania przewagi konkurencyjnej. Digitalizacja i innowacyjne rozwiązania w gospodarce są niezaprzeczalnym faktem i dlatego skutki tzw. cichej rewolucji, która dotyka sprzedaży, procesów finansowych czy struktur organizacyjnych, trzeba poznać bliżej, by łatwiej nimi zarządzić. Pracuję z klientami wielu sektorów i codziennie obserwuję, jak cyfrowe przemiany mają wpływ na procesy biznesowe. Polskie firmy bardzo dobrze radzą sobie z gromadzeniem danych, natomiast nadal wielkim wyzwaniem jest wskazanie właściwej interpretacji tych informacji pod kątem dobrych decyzji biznesowych. Stąd nasz nowy kierunek związany z analityką predykcyjną, rozwiązaniami do zarządzania „doświadczeniem klienta" w erze wielokanałowości w sprzedaży czy upraszczającymi skomplikowane procesy biznesowe.

materiał przygotowano we współpracy z sap polska

SAP

Wyniki badania przeprowadzonego przez SAP i Knowledge@Wharton (internetowe czasopismo z zakresu analityki biznesu wydawane przez Wharton School przy Uniwersytecie Pensylwanii) pokazują, że znaczna większość firm cierpi z powodu powszechnej złożoności procesów biznesowych.

Raport „Simplifying the Future of Work" pokazuje, że korporacyjny bezwład, brak jasno określonych priorytetów przez kadrę zarządzającą i niewystarczające wykorzystanie rozwiązań technologicznych są przyczynami wyraźnej rozbieżności między tym, co firmy komunikują, a tym, co tak naprawdę robią w sprawie uproszczenia działań.

Pozostało 88% artykułu
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową
Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej