Nocna akcja działaczy Greenpeace. Przerobili "żarówkowy" billboard

W nocy z wtorku na środę aktywiści Greenpeace przerobili jeden ze słynnych billboardów, w których autorzy kampanii przekonywali, że wysokie ceny prądu to wina Unii Europejskiej. Ekolodzy napis "polityka Unii Europejskiej" zasłonili innym – pisze Business Insider Polska.

Publikacja: 16.02.2022 11:13

Nocna akcja działaczy Greenpeace. Przerobili "żarówkowy" billboard

Foto: twitter.com/greenpeace_pl

ula

"Wtem! Pod osłoną nocy aktywistki i aktywiści zmienili treść billboardu koncernów energetycznych. Teraz odpowiada rzeczywistości i odkłamuje kłamstwa koncernów energetycznych" — napisało Greenpeace na Twitterze.

"Chodziło o sprostowanie manipulacji, jakich dopuściły się spółki skarbu państwa w owianej złą sławą “kampanii żarówkowej" - czytamy na stronie organizacji.

Przypomnijmy, że polskie miasta toną w billboardach mówiących, że to Unia Europejska jest odpowiedzialna za podwyżki cen prądu. Komisja Europejska dementuje tego typu tezy i wskazuje, że na wysokość rachunku za prąd wpływ ma wiele różnych czynników.

Kampania billboardowa Towarzystwa Gospodarczego Polskie Elektrownie kosztowała 12 mln zł.

Czytaj więcej

Jacek Sasin: Prawdą jest, że polityka klimatyczna to ok. 30 proc. w rachunku. Ale to i tak dużo

"Wtem! Pod osłoną nocy aktywistki i aktywiści zmienili treść billboardu koncernów energetycznych. Teraz odpowiada rzeczywistości i odkłamuje kłamstwa koncernów energetycznych" — napisało Greenpeace na Twitterze.

"Chodziło o sprostowanie manipulacji, jakich dopuściły się spółki skarbu państwa w owianej złą sławą “kampanii żarówkowej" - czytamy na stronie organizacji.

Biznes
Prokuratura odmawia śledztwa w sprawie telefonu Janusza Palikota
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes
Podwyżki cen zablokowane. Gigantyczna kara dla kablówki
Biznes
Gotowi na karierę w polskim biznesie?
Biznes
Kolejny miliard w zamówieniach dla polskiej zbrojeniówki. HSW z kontraktem
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Biznes
Rusza aukcja 5G 2.0. UKE mocno tnie cenę wywoławczą
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni