W ubiegłym roku finansowym, który zakończył się 31 marca 2014 roku sprzedaż Kompanii Piwowarskiej, lidera polskiej branży piwnej, spadła rok do roku o 9 proc. W tym samym czasie łączny popyt na piwo w naszym kraju zmalał o 3 proc.
– Ostatni rok finansowy był trudny dla firm piwowarskich. W takiej sytuacji niezbędne było podejmowanie wysiłku zmierzającego do przyciągania nowych klientów do kategorii, a w dotychczasowych rozbudzić pasję do piwa. Te dwanaście miesięcy to był dla nas czas ciężkiej pracy, która już przynosi wczesne efekty – komentuje Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej.
Podczas spotkania z dziennikarzami w środę zaznaczył, że początek roku 2014/2015 jest dla KP obiecujący i zakłada, że tym razem uda się jej zanotować większy wzrost niż cała branża.
Lider rynku piwa nie spodziewa się jednak rewolucji na rynku piwa. Andrew Highcock tłumaczy to m.in. wysokim poziomem konsumpcji tego trunku w Polsce. Według szacunków KP od kwietnia 2014 roku do końca marca 2015 r. sprzedaż piwa w Polsce sięgnie 37,9 mln hl, wobec 37,27 mln hl rok wcześniej.
- Spodziewamy się wyhamowania spadków sprzedaży piwa w Polsce – zapowiada Andrew Highcock. Dodaje, że możliwy jest zarówno jej wzrost w ujęciu wielkości i wartości. A w tym drugim przypadku tempo może być nawet szybsze.