Duże wzrosty Redanu

Odzieżowa grupa w czerwcu w mocno zwiększyła przychody. Sprzedaż poprawiły oba segmenty, ale w modowym odbyło się to w pewnym stopniu kosztem niższej marży.

Publikacja: 09.07.2015 10:43

Cała Grupa Redan w czerwcu osiągnęła 44,5 mln zł przychodów, czyli o 22 proc. więcej niż rok temu. Narastająco w I półroczu obroty wyniosły 254 mln zł, co oznacza wzrost o 13 proc. Powierzchnia całej sieci handlowej grupy na koniec czerwca wyniosła 111,2 tys. m2, czyli zwiększyła się o 8 proc. r/r.

- Czerwiec był kolejnym udanym miesiącem pod względem sprzedaży. Osiągnęliśmy znaczący wzrost obrotów zarówno w sieci dyskontowej TXM textilmarket oraz sieci modowej Top Secret w kraju. Jednocześnie obserwowaliśmy stabilizację sprzedaży realizowanej na rynku ukraińskim - powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu.

Sieć dyskontów odzieżowych TXM textilmarket w czerwcu br. wypracowała 26 mln zł obrotów, czyli o 26 proc. więcej niż przed rokiem. - Segment dyskontowy rozwija się prawidłowo. Cały czas osiągamy wysokie dynamiki sprzedaży. Potwierdza to, że utrzymujemy dotychczasowych klientów i dzięki prowadzonym działaniom zyskujemy nowych – dodał Bogusz Kruszyński. Od stycznia do czerwca br. przychody TXM w ujęciu r./r. poprawiły się o 16 proc. i wyniosły 141 mln zł. Sprzedaż rośnie szybciej niż powierzchnia - sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 324 sklepy własne o łącznej powierzchni 69,7 tys. m2 i była o 9 proc. większa niż na koniec czerwca 2014 r.

Z kolei łączna wartość sprzedaży towarów na rynku modowym (marki Top Secret, Troll i DryWash) w czerwcu 2015 r. wyniosła 18,5 mln zł, co oznacza wzrost o 17 proc. Sprzedaż prowadzona w ramach krajowej sieci modowej wzrosła w czerwcu o 26 proc., do 16,5 mln zł. Przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 2 mln zł i zmniejszyły się o 27 proc. - W tym roku czerwiec był typowo wyprzedażowym miesiącem. Jesteśmy zadowoleni z poziomu osiągniętych obrotów. Ze względu na intensyfikację działań wspierających sprzedaż marża handlowa rosła jednak wolniej od przychodów – stwierdził Kruszyński

Narastająco od początku roku biznes modowy w I półroczu 2015 r. miał 113 mln zł przychodów, o 10 proc. więcej niż rok temu. W ujęciu narastającym od początku roku krajowa sprzedaż sektora modowego wyniosła 99 mln zł i była o 25 proc. większa niż rok wcześniej. Z kolei przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 14 mln zł i zmniejszyły się o 39 proc. rok do roku.

Poprawa efektywności sprzedaży widoczna jest też w biznesie modowym - łącznie powierzchnia punktów handlowych części modowej wyniosła 41,5 tys. m2 i była o 5 proc. wyższa niż w czerwcu 2014 r. (w Polsce na koniec czerwca 2015 r. miały powierzchnię 34,9 tys. m2, czyli o 16 proc. więcej niż w czerwcu 2014 r., zaś na rynkach zagranicznych 6,6 tys. m2, czyli o 30 proc. mniejszą).

Cała Grupa Redan w czerwcu osiągnęła 44,5 mln zł przychodów, czyli o 22 proc. więcej niż rok temu. Narastająco w I półroczu obroty wyniosły 254 mln zł, co oznacza wzrost o 13 proc. Powierzchnia całej sieci handlowej grupy na koniec czerwca wyniosła 111,2 tys. m2, czyli zwiększyła się o 8 proc. r/r.

- Czerwiec był kolejnym udanym miesiącem pod względem sprzedaży. Osiągnęliśmy znaczący wzrost obrotów zarówno w sieci dyskontowej TXM textilmarket oraz sieci modowej Top Secret w kraju. Jednocześnie obserwowaliśmy stabilizację sprzedaży realizowanej na rynku ukraińskim - powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu.

Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety dalekiego zasięgu nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową