Bank Millennium chce mieć o 20 proc. więcej klientów

Wzrost liczby klientów, podwojenie portfela kredytowego dla firm, wzrost rentowności, powrót do wypłaty dywidendy – to główne cele postawione w nowej strategii Banku Millennium na lata 2025-2028.

Publikacja: 28.10.2024 19:11

Bank Millennium chce mieć o 20 proc. więcej klientów

Foto: materiały prasowe

– Wchodzimy w nowy cykl strategiczny z silnej pozycji gotowi otworzyć kolejny rozdział dynamicznego wzrostu i innowacji – przekonuje Joao Bras Jorge, prezes zarządu Banku Millennium. To przesłanie nowej strategii banku na lata 2025-2028 „Wartość i wzrost”, zaprezentowanej w poniedziałek po zamknięciu sesji giełdowej.

Ile klientów ma Millennium, a ile chce ich mieć

Główne cele przedstawione w strategii, to wzrost liczby klientów detalicznych do 3,7 mln z obecnych ok. 3 mln. Millennium zakłada, że dla 70 proc. klientów będzie bankiem pierwszego wyboru, a 95 proc. osób korzystających z jego usług będzie aktywnych cyfrowo.

Czytaj więcej

Awaria dużego banku. Klienci Millennium mieli problemy z logowaniem

Ten cel ma zostać osiągnięty dzięki zachowaniu silnej pozycji pod względem jakości obsługi klientów (umocnienie pozycji w pierwszej trójce najlepszych banków w rankingach NPS) oraz przez dalszą digitalizację i wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych (np. zaawansowaną hiperpersonalizację oferty). Ponadto bank planuje rozwój oferty, szczególnie w zakresie produktów inwestycyjnych i oszczędnościowych, oraz skupić się na potrzebach poszczególnych grup klientów, w tym tych zamożnych i SOHO (jednoosobowe działalności gospodarcze).

Jakie główne cele w strategii

Równie duże aspiracje ma Millennium w segmencie przedsiębiorstw. Tu celem jest zwiększenie bazy klientów z ok. 9 tys. do 17 tys. jeśli chodzi o duże i średnie firmy, oraz z 21 tys. do ok. 33 tys. jeśli chodzi o małe firmy (łącznie klientów biznesowych ma być ponad 50 tys.) Dodatkowym celem w segmencie bankowości korporacyjnej celem jest podwojenie portfela kredytów do ponad 25 mld zł.

Bank zamierza również osiągnąć zwrot z kapitału na poziomie ok. 18 proc. w 2028 roku przy utrzymaniu dyscypliny kosztowej (wskaźnik kosztów-do-dochodów na poziomie ok. 37 proc.) i niskiego poziomu kredytów zagrożonych poniżej 4 proc.

Dla akcjonariuszy ważnym celem jest powrót do wypłaty dywidendy, co Millennium planuje od 2027 roku. Pod warunkiem jednak sprzyjającego otoczenia regulacyjnego.

Jak Millennium chce się rozwijać

Realizacji strategii sprzyjać ma otoczenie rynkowe. Eksperci Millennium przewidują bowiem poprawę sytuacji makroekonomicznej –stabilny wzrost PKB, niskie bezrobocie, wzrost dochodów rozporządzalnych oraz i spadek stóp procentowych i ich ustabilizowanie się na poziomie ok. 3,5 proc.

- W okresie strategicznym bank spodziewa się wysokich wzrostów wolumenów rynkowych, w szczególności w obszarze kredytów korporacyjnych. Bank Millennium jest doskonale przygotowany, by wykorzystać nowe możliwości rozwoju – czytamy w komunikacie.

Czytaj więcej

PKO BP chce mieć 15 mln klientów

- Naszym celem jest być bankiem pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych i firm w Polsce. Kreujemy innowacje, oferując coraz więcej usług cyfrowo, nie zapominając przy tym o potrzebie rozwijania procesów omnikanałowych na najwyższym poziomie – zaznacza prezes Joao Bras Jorge. I podkreśla, że że bank jest dobrze przygotowany do „osiągania znaczących sukcesów oraz generowania wzrostu i wartości dla akcjonariuszy”.

– Wchodzimy w nowy cykl strategiczny z silnej pozycji gotowi otworzyć kolejny rozdział dynamicznego wzrostu i innowacji – przekonuje Joao Bras Jorge, prezes zarządu Banku Millennium. To przesłanie nowej strategii banku na lata 2025-2028 „Wartość i wzrost”, zaprezentowanej w poniedziałek po zamknięciu sesji giełdowej.

Ile klientów ma Millennium, a ile chce ich mieć

Pozostało 90% artykułu
Banki
Ile dotychczas zyskali frankowicze
Banki
Bank w czasie wojny: schron w sejfie i okazje inwestycyjne
Banki
Szefowa Banku Rosji pod presją. Ma dodrukować ruble
Banki
Citi Handlowy zarobił tyle, ile oczekiwano
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Banki
Zysk BNP Paribas powyżej oczekiwań
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje