Kapituła oceniająca w składzie: Joanna Parafianowicz, adwokat, redaktor portalu pokojadwokacki.pl; Grzegorz Furgał, specjalista ds. marketingu usług prawnych; oraz Michał Błazik, szef działu prawo online „Rzeczpospolitej” miała do zbadania 130 stron internetowych kancelarii.
Czytaj więcej
Aż 321 kancelarii zatrudniających 8828 prawników wzięło udział w 20. edycji Rankingu kancelarii prawniczych. Na podium stanęły cztery zespoły, które jako jedyne w Polsce mogą się pochwalić ponad setką adwokatów i radców: Detons, CMS, Sołtysiński Kawecki & Szlęzak (SK&S) oraz Domański Zakrzewski Palinka (DZP).
Co i jak ocenialiśmy
Ogólne założenia metodologii nie zmieniły się w porównaniu z poprzednim rokiem. Sprawdzono strony internetowe kancelarii pod kątem bezpieczeństwa, szybkości, oryginalności zdjęć, SEO, dostępności dla niepełnosprawnych, szaty graficznej, animacji czy jakże istotnej obecnie poprawności wersji mobilnej serwisów. Nie zapomniano również tak jak w poprzedniej edycji rankingu o sprawdzeniu wyposażenia strony we wszelkie narzędzia umożliwiające zdalną obsługę klientów, które sprawdziły się w czasie trwającej pandemii. Szukano na stronach czatów, komunikatorów, indywidualnych profili klienta z aktualizowanym stanem prawnym jego sprawy, sztucznej inteligencji, która jest w stanie wstępnie zdefiniować czy skategoryzować problem klienta. Z kolei wydarzenia ostatnich miesięcy, które mają miejsce w Ukrainie, wymusiły przejrzenie stron w poszukiwaniu sekcji z pomocą dla uchodźców i osób ich wspierających.
Strony internetowe kancelarii oceniono według metodologii:
- mobile – RWD (responsive web design), wyświetlanie na urządzeniach mobilnych;
- przedstawienie zespołu – zdjęcia portretowe, notki osobowe, pomysł na przedstawienie bio prawników;
- architektura informacji – układ, użyteczność (usability), przejrzystość, rozłożenie akcentów;
- szybkość działania – lekkość, ładowanie się strony;
- wsparcie SEO – ilość i jakość treści, lokalizacja treści, linki;
- szata graficzna – estetyka;
- komunikacja marketingowa – treści marketingowe, hasła, nagłówki;
- zdjęcia – użyte fotografie, własne vs kupione;
- animacje – zaawansowanie animacji, ich rodzaj, wpływ na działanie strony, efekt wizualny;
- WCAG – audyt WCAG – ułatwienia w dostępie do treści np. dla niepełnosprawnych;
- bezpieczeństwo – użycie protokołu https
- AI/czaty/zdalny dostęp – wszystko, co umożliwia zdalną obsługę klienta
- sekcja z pomocą dla uchodźców z Ukrainy lub osób udzielających wsparcia.