Rekord sprzedaży polis majątkowych i życiowych Warty

Ponad 10,7 mld zł przyniosła Warcie w 2023 r. sprzedaż polis majątkowych i życiowych. To wynik o 16,7 proc. wyższy niż w 2022 i najwyższy w jej historii.

Publikacja: 28.03.2024 04:30

Rekord sprzedaży polis majątkowych i życiowych Warty

Foto: materiały prasowe

Warta pochwaliła się w środę wynikami za 2023 r. – To był kolejny trudny rok dla rynku ubezpieczeń. Silna presja konkurencyjna, wysokie stopy procentowe i inflacja, a także wojna na terytorium naszego wschodniego sąsiada budują wysoką niepewność co do tempa rozwoju gospodarczego i nastrojów konsumenckich. Pomimo to w 2023 r. osiągnęliśmy rekordowy wynik sprzedaży – skomentował Jarosław Parkot, prezes Warty. – Jest to efekt praktycznych inwestycji i pracy całego zespołu, którą wykonywaliśmy przez ostatnie lata. Obserwujemy korzyści płynące z wdrożonych innowacji w zakresie nowych technologii, produktów czy procesów. Warta jest zdrową, elastyczną i skuteczną firmą, która osiągnęła w 2023 r. rekordową sprzedaż, utrzymując przy tym wyjątkową na tle rynku rentowność. Przykładem tego jest wskaźnik ROE na poziomie 22,9 proc. dla spółki majątkowej oraz 25,4 proc. dla spółki życiowej – mówi prezes.

Inwestycje w nowe technologie

Prezes wskazał, że w ostatnich latach Warta przeznaczyła na inwestycje w rozwój niemal pół miliarda złotych. W tym roku nadal będzie inwestowała w nowe technologie i rozwój procesów. – Tegoroczny budżet kolejny rok z rzędu wyniesie ok. 100 mln zł. Środki te pozwolą nam zrealizować kilkadziesiąt projektów, dzięki którym w innowacyjny sposób usprawnimy procesy sprzedaży i obsługi klientów oraz wdrożymy kolejne, nowoczesne narzędzia do wyceny składki. Chcemy także wzmacniać nasze relacje z obecnymi i potencjalnymi klientami, zapewniając im przyjazne i innowacyjne kanały komunikacji w trakcie zakupu polisy czy podczas obsługi posprzedażowej – zapowiedział prezes Parkot.

Czytaj więcej

OC pomalutku, a AC ostro w górę

Przypis składki brutto spółki majątkowej wyniósł w 2023 r. 9,4 mld zł i był wyższy o 16,7 proc. względem 2022 r. Ubezpieczenia dla klientów indywidualnych przyniosły składkę o 17,8 proc. wyższą w porównaniu z 2022 r., osiągając poziom 6,4 mld zł. Składka z ubezpieczeń korporacyjnych wzrosła o 14,4 proc., osiągając poziom 2,9 mld zł.

Spółka życiowa Warty zakończyła 2023 r. wzrostem sprzedaży ubezpieczeń na życie o 16,6 proc., co przełożyło się na 1,4 mld zł przypisu składki brutto i wzrost liczby klientów z takimi polisami o 10 proc. rok do roku. – Kolejny rok z rzędu byliśmy liderem pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży. Już 1,6 mln osób posiada nasze ubezpieczenie na życie. To dane, które potwierdzają słuszność obranego, strategicznego kierunku w zakresie rozwoju Warty w tym segmencie. Skupiamy się na ubezpieczeniach ochronnych ze składką regularną, wchodząc w kolejne obszary tego rynku. Przykładem jest rozpoczęcie sprzedaży grupowych ubezpieczeń zdrowotnych dla klientów z sektora MŚP, których sprzedaż dwukrotnie przekroczyła nasze plany. W 2024 r. planujemy wzmocnić działania w zakresie dotarcia do młodszego klienta, dalszy rozwój oferty produktowej, szczególnie w zakresie ubezpieczeń grupowych, oraz automatyzację procesów przyśpieszających obsługę klienta i wypłatę świadczeń – zapowiedział Jarosław Parkot.

Czytaj więcej

Przestępczość ubezpieczeniowa kwitnie w gorszych czasach

W 2023 r. obie spółki Warty wypłaciły klientom łącznie ponad 5,4 mld zł w związku z ponad 620 tys. zgłoszonych szkód majątkowych i niemal 550 tys. wniosków o wypłatę świadczeń z ubezpieczeń na życie. Wartość w pełni automatycznie (bez udziału człowieka) obsłużonych szkód i świadczeń przekroczyła 150 mln w ubezpieczeniach majątkowych i 50 mln w ubezpieczeniach życiowych.

Wynik finansowy

Wynik finansowy netto spółki majątkowej Warty wyniósł w 2023 r. 792,9 mln zł, co było m.in. efektem działalności inwestycyjnej w okresie wysokich stóp procentowych. Wynik finansowy netto jej spółki życiowej to 113 mln zł. Obie spółki Warty zanotowały łącznie 906 mln zł zysku netto.

Warta pochwaliła się w środę wynikami za 2023 r. – To był kolejny trudny rok dla rynku ubezpieczeń. Silna presja konkurencyjna, wysokie stopy procentowe i inflacja, a także wojna na terytorium naszego wschodniego sąsiada budują wysoką niepewność co do tempa rozwoju gospodarczego i nastrojów konsumenckich. Pomimo to w 2023 r. osiągnęliśmy rekordowy wynik sprzedaży – skomentował Jarosław Parkot, prezes Warty. – Jest to efekt praktycznych inwestycji i pracy całego zespołu, którą wykonywaliśmy przez ostatnie lata. Obserwujemy korzyści płynące z wdrożonych innowacji w zakresie nowych technologii, produktów czy procesów. Warta jest zdrową, elastyczną i skuteczną firmą, która osiągnęła w 2023 r. rekordową sprzedaż, utrzymując przy tym wyjątkową na tle rynku rentowność. Przykładem tego jest wskaźnik ROE na poziomie 22,9 proc. dla spółki majątkowej oraz 25,4 proc. dla spółki życiowej – mówi prezes.

Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę
Ubezpieczenia
Jazda bez OC to więcej niż lekkomyślność
Ubezpieczenia
Gdzie dobrze ubezpieczysz mieszkanie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni