Warta pochwaliła się w środę wynikami za 2023 r. – To był kolejny trudny rok dla rynku ubezpieczeń. Silna presja konkurencyjna, wysokie stopy procentowe i inflacja, a także wojna na terytorium naszego wschodniego sąsiada budują wysoką niepewność co do tempa rozwoju gospodarczego i nastrojów konsumenckich. Pomimo to w 2023 r. osiągnęliśmy rekordowy wynik sprzedaży – skomentował Jarosław Parkot, prezes Warty. – Jest to efekt praktycznych inwestycji i pracy całego zespołu, którą wykonywaliśmy przez ostatnie lata. Obserwujemy korzyści płynące z wdrożonych innowacji w zakresie nowych technologii, produktów czy procesów. Warta jest zdrową, elastyczną i skuteczną firmą, która osiągnęła w 2023 r. rekordową sprzedaż, utrzymując przy tym wyjątkową na tle rynku rentowność. Przykładem tego jest wskaźnik ROE na poziomie 22,9 proc. dla spółki majątkowej oraz 25,4 proc. dla spółki życiowej – mówi prezes.
Inwestycje w nowe technologie
Prezes wskazał, że w ostatnich latach Warta przeznaczyła na inwestycje w rozwój niemal pół miliarda złotych. W tym roku nadal będzie inwestowała w nowe technologie i rozwój procesów. – Tegoroczny budżet kolejny rok z rzędu wyniesie ok. 100 mln zł. Środki te pozwolą nam zrealizować kilkadziesiąt projektów, dzięki którym w innowacyjny sposób usprawnimy procesy sprzedaży i obsługi klientów oraz wdrożymy kolejne, nowoczesne narzędzia do wyceny składki. Chcemy także wzmacniać nasze relacje z obecnymi i potencjalnymi klientami, zapewniając im przyjazne i innowacyjne kanały komunikacji w trakcie zakupu polisy czy podczas obsługi posprzedażowej – zapowiedział prezes Parkot.
Czytaj więcej
Choć ceny polis komunikacyjnego OC przestały spadać, to ich wzrost jest ciągle bardzo niewielki i nie nadąża nawet za inflacją.
Przypis składki brutto spółki majątkowej wyniósł w 2023 r. 9,4 mld zł i był wyższy o 16,7 proc. względem 2022 r. Ubezpieczenia dla klientów indywidualnych przyniosły składkę o 17,8 proc. wyższą w porównaniu z 2022 r., osiągając poziom 6,4 mld zł. Składka z ubezpieczeń korporacyjnych wzrosła o 14,4 proc., osiągając poziom 2,9 mld zł.