Northvolt złożył wniosek o restrukturyzację w Sądzie Upadłościowym w Teksasie. Spółka wykorzystała tzw. rozdział 11., chroniący przed wierzycielami.
Northvolt prowadzi bowiem działalność na terenie USA. W czasie trwania procesu można prowadzić normalną działalność. Poza fabrykami w Szwecji i USA firma ma zakłady w Kanadzie, Niemczech i w Polsce. Fabryka w Gdańsku istnieje od roku.
Czytaj więcej
Baterie samochodów elektrycznych wytrzymują dłużej, niż oczekiwano – pokazuje to ocena ponad 7 000 elektryków. Statystycznie są bez usterek po przejechaniu 300 000 km.
Na proces przed sądem upadłościowym firma pożyczyła pieniądze – 100 mln dolarów od swojego udziałowca i największego klienta, szwedzkiej Scanii. Łącznie ma dostać na wsparcie procesu restrukturyzacji kwotę rzędu 245 mln dolarów.
Miliardowe potrzeby szwedzkiego producenta baterii do samochodów elektrycznych Northvolt
Firma dysponuje obecnie jedynie 30 mln USD środków finansowych, natomiast jej długi wynoszą 5,8 mld USD. Aby wrócić na rynek, spółka potrzebuje 1,2 mld USD. Prezes firmy Peter Carlsson podał się do dymisji. – Byliśmy zbyt ambitni – skwitował.