Trasa najkrótsza, którą nadal bez ograniczeń latają Chińczycy, prowadzi przez Rosję i została dla linii europejskich zamknięta 24 lutego 2022 roku, po inwazji Rosji na Ukrainę. A ze względu na toczącą się tam wojnę dla lotnictwa cywilnego zamknięta jest także przestrzeń ukraińska.
W przypadku LOT-u brak możliwości przelotu nad Syberią i wyznaczenie trasy przelotu południem wydłużyło np. rejs na trasie Warszawa-Pekin nawet o 2 godziny. To z kolei przełożyło się nie tylko na większe zużycie paliwa, ale i mniejszą efektywność wykorzystania floty.
W najtrudniejszej sytuacji znalazł się Finnair, który musiał wymyślić całkowicie nową strategię rozwoju. A dla Chińczyków, którzy przed rosyjską inwazją latali przez Helsinki, zbudował kosztowną infrastrukturę.
Lufthansa rezygnuje z rejsów do Pekinu, bo nie może latać nad Syberią
W październiku Lufthansa podejmie ostateczną decyzję, czy w sezonie zimowym (31 października – 31 marca) utrzyma połączenie Frankfurt-Pekin. I nie chodzi tutaj o brak zainteresowania, ale o opłacalność tych operacji.
Czytaj więcej
Do niecodziennego zdarzenia doszło na pokładzie skandynawskich linii lotniczych SAS. Jedna z pasażerek znalazła w zaserwowanym jej podczas lotu daniu mysz. Gryzoń zmusił załogę do lądowania awaryjnego.