Aerofłot zdecydował o rezygnowacji z zakupu samolotów SJ-100 (zamiennika importowej wersji Superjet 100) na rzecz samolotu Irkut MS-21. Potwierdził to Anton Alichanow, minister przemysłu i handlu Rosji.
„Rozumiemy ich motywację, ponieważ MS-21 w zasadzie pokrywa większość potrzeb. Będziemy z nimi współpracować (...)” – zapewnił urzędnik, cytowany prze z „The Moscow Times”.
Dlaczego Aerofłot nie chce SJ-100
Zgodnie z umową podpisaną w 2022 roku pomiędzy Aeroflotem a rosyjską korporacją lotniczą United Aircraft Corporation, do 2030 roku ma zostać zbudowanych i dostarczonych linim 339 samolotów: 210 średniodystansowych MS-21 i 40 Tu-214 oraz 89 regionalnych SJ -100.
Czytaj więcej
Największy prywatny przewoźnik lotniczy w Rosji wycofuje samoloty Airbus A320neo, bo mają amerykańskie silniki. Sankcje uniemożliwiają ich serwisowanie i kupno części. A zamienników brak. To samo czeka wkrótce inne rosyjskie linie, w tym Aerofłot.
Jednak w czerwcu dyrektor generalny Aerofłotu Siergiej Aleksandrowski powiedział, że kierownictwo przewoźnika omawiało zmiany w umowie: przewoźnik chce pozostawienia jedynie 339 sztuk MS-21. Aerofłot zdecydował się na zmianę warunków umowy w związku z kolejnym odroczeniem dostawy sprzętu przez rosyjski przemysł lotniczy – wyjaśnił Aleksandrowski.