Nie byłoby go, gdyby spółka nie przejmowała gruntów z Krajowego Zasobu Nieruchomości (KZN) i Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) po to, aby w później móc zaoferować je mieszkańcom obszaru przyszłego lotniska jako nieruchomości zamienne. Przychód, jaki CPK zanotował z tytułu nieodpłatnego przyjęcia nieruchomości Skarbu Państwa sięgnął w 2022 roku 124 mln zł. Do tej kwoty trzeba doliczyć jeszcze przychody finansowe , które w 2022 roku wyniosły 63,7 mln zł. To z kolei wynika ze wzrostu wartości obligacji znajdujących się w portfelu spółki CPK wynikającym ze zbliżającego się terminu wykupu obligacji oraz zmiany oczekiwań rynku co do przyszłego poziomu stóp procentowych.
Czytaj więcej
Spółka Centralny Port Komunikacyjny opublikowała szczegóły Master Planu. To kluczowy dokument określający długoterminową koncepcję rozwoju lotniska. To znaczy, że CPK przechodzi z fazy planowania do projektowania.
Więcej pracowników, więcej na płace
Zatrudnienie, które na koniec 2021 roku wynosiło 493 osoby, do końca ubiegłego roku wzrosło do 638 osób. Dlatego wzrosła kwota przeznaczona na wynagrodzenie pracowników – z 45 mln zł do 66 mln zł. W 2022 do spółki dołączyli m.in. kolejni inżynierowie, architekci, prawnicy, informatycy, specjaliści od zamówień publicznych, od pozyskiwania nieruchomości, projektowania infrastruktury torowej itd.
Wynagrodzenie trzyosobowego zarządu w 2022 roku wyniosło 2,4 mln zł, o 400 tys. złotych więcej, niż w roku 2021 r. Wzrost tej kwoty wynika z tego, że prezes Mikołaj Wild oraz dwaj członkowie zarządu — odpowiedzialny za inwestycje kolejowe Radosław Kantak oraz wiceprezes ds nieruchomości Patryk Felmet otrzymali oprócz wynagrodzenia także premię za terminowe wykonanie wszystkich wyznaczonych celów. Przy tym samo wynagrodzenie podstawowe spadło.