- Wedel to jedna z najważniejszych polskich marek. W 2023 r. po raz pierwszy w historii przekroczyliśmy 1 mld zł obrotów. 100 mln z tego przyniósł nam eksport, którego wartość jeszcze kilkanaście lat temu wynosiła 10 mln zł – mówił w środę w czasie spotkania z dziennikarzami Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel.
W tym roku Wedel chce zwiększyć przychody do 1,2 mld zł. Sprzedaż na eksport ma wzrosnąć o około 25 proc., w czym pomóc ma promocja marki za granicą.
Czytaj więcej
Kakao drożeje co tydzień o kilkanaście procent. World Economic Forum alarmuje, że ceny surowca biją już historyczne rekordy. A to dopiero początek, bo zapotrzebowanie na kakao rośnie, a zbiory były fatalne i kolejny sezon też będzie słaby
Tak Wedel rozbudowuje fabrykę
Realizacji tych planów sprzyjać ma dobiegająca końca rozbudowa fabryki na warszawskiej Pradze. Firma przeprowadziła w tym celu rewitalizację nieużywanego dotąd budynku. Do nowej części fabryki, wyposażonej w nowoczesny park maszynowy, zostanie przeniesiona produkcja Chałwy Królewskiej, Sezamków i Baryłek. Znajdzie się tu także linia produkcji mas czekoladowych.
W drugim, nowym budynku, powstanie nowe laboratorium R&D (badań i rozwoju) i rozbudowana pracownia Rarytasów, czyli manufaktura, w której ręcznie produkowane są wyroby dla sieci Pijalni Czekolady E.Wedel.