Nowy, tajemniczy smak Coca-Coli. Stworzyła go sztuczna inteligencja

Od niemal 2 lat Coca-Cola eksperymentowała z limitowanymi edycjami napojów o tajemniczym smaku – większość z nich miała niejasne, futurystyczne koncepcje i tajemnicze smaki. Najnowsza, Coca-Cola Y3000 ma smakować jak przyszłość. Koncern wykorzystał sztuczną inteligencję do skomponowania smaku i opakowania.

Publikacja: 12.09.2023 22:04

Od niemal 2 lat Coca-Cola eksperymentowała z limitowanymi edycjami napojów o tajemniczym smaku

Od niemal 2 lat Coca-Cola eksperymentowała z limitowanymi edycjami napojów o tajemniczym smaku

Foto: Bloomberg

Coca-Coli dba, aby klienci – zwłaszcza młodsi – dostawali regularnie nowe, ekscytujące smaki coca-coli. Jednak w ostatnich latach świadomi konsumenci unikali niezdrowych, słodkich napojów, co utrudniło sprzedaż napojów gazowanych a także promowanie koncernowi swoich starszych marek. Coca-Cola wykorzystała więc swoją platformę Creations, odpowiedzialną za limitowane edycje smaków, takie jak Y3000, aby sprawić, by marka spodoba się młodszym konsumentom. Podobnie jak wszystkie napoje Creations, Coca-Cola Y3000 została zaprojektowana tak, aby głównie jak cola, z odrobiną czegoś nowego.

Czytaj więcej

Coca-Cola chce tworzyć muzykę. Zatrudni sztuczną inteligencję

Aby wymyślić dodatkową nutę smaku i nowe opakowanie, Coca-Cola zdecydowała się na użycie sztucznej inteligencji. Firma oparła się na spostrzeżeniach swoich konsumentów, sprawdzając, jakie smaki ludzie kojarzą z przyszłością. Następnie wykorzystała AI do ustalenia par smaków i profili. W przypadku opakowania produktu – które wydaje się nawiązywać do estetyki Y2K z efektownymi bąbelkami, różową i niebieską kolorystyką oraz pikselowanym logo – Coca-Cola wykorzystała obrazy wygenerowane przez AI. Y3000, który w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie jest dostępny w wersjach zero cukru i pełnej zawartości cukru, będzie sprzedawany przez ograniczony czas i będzie kosztować tyle samo, co zwykła cola.

Czytaj więcej

Coca-Cola kupiła producenta znanej europejskiej wódki. Cena robi wrażenie

Coca-Cola wypuściła w ramach Creations szereg limitowanych edycji smakowych. Ostatnio koncern wypuścił na rynek smak Ultimate, skierowana do graczy i stworzona we współpracy z Riot Games, wydawcą gry online League of Legends. Przed Ultimate pojawił się Starlight, inspirowany kosmosem, a także Dreamworld, który według firmy smakuje jak sny i Byte, który ma mieć smak pikseli. Coca-Cola nawiązała także współpracę z muzykami Rosalía i Marshmello nad limitowanymi edycjami smaków. Z wyjątkiem napoju Marshmello (o smaku nie pianek marshmallow, ale truskawek i arbuza) Coca-Cola nie zdradzała jak te produkty mają smakować.

Nowe, limitowane serie smaków Coca-coli nie są przeznaczone do stałej oferty.

Coca-Coli dba, aby klienci – zwłaszcza młodsi – dostawali regularnie nowe, ekscytujące smaki coca-coli. Jednak w ostatnich latach świadomi konsumenci unikali niezdrowych, słodkich napojów, co utrudniło sprzedaż napojów gazowanych a także promowanie koncernowi swoich starszych marek. Coca-Cola wykorzystała więc swoją platformę Creations, odpowiedzialną za limitowane edycje smaków, takie jak Y3000, aby sprawić, by marka spodoba się młodszym konsumentom. Podobnie jak wszystkie napoje Creations, Coca-Cola Y3000 została zaprojektowana tak, aby głównie jak cola, z odrobiną czegoś nowego.

Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności