Burger King pozwany za zbyt małe kanapki. „W reklamach były większe”

Burger King zmierzy się w sądzie ze zbiorowym pozwem amerykańskich klientów, którzy zarzucili sieci manipulacje poprzez prezentowanie w reklamach większych kanapek, niż są w rzeczywistości.

Publikacja: 30.08.2023 11:21

Rebel Whooper

Rebel Whooper

Foto: Bloomberg

ala

Klienci Burger Kinga w Stanach Zjednoczonych wystosowali pozew zbiorowy, w którym oskarżają popularną sieć fast foodów o wprowadzanie konsumentów w błąd. Jak twierdzą, kanapki Whopper w reklamach udostępnianych w internecie i telewizji sprawiają wrażenie nawet o 35 proc. większych od tych, które są sprzedawane w lokalach sieci.

Rozmiar kanapek to nie jedyna rzecz, która rozwścieczyła amerykańskich klientów. Przekonują również w pozwie, że Whopper na zdjęciach firmy ma dwa razy więcej mięsa, a składniki wręcz „wylewają się z bułki”. Kanapki serwowane przez sieć mają być, zdaniem klientów, znacznie uboższe, przez co czują się oszukani.

Czytaj więcej

KFC oskarżane o utrwalanie rasistowskich stereotypów w kampanii reklamowej

Sąd okręgowy w Miami odrzucił wniosek Burger Kinga o oddalenie pozwu. Sieć nie przyznaje się do wprowadzania w błąd konsumentów i uznaje oskarżenia powoda „za fałszywe”.

„Grillowane kotlety wołowe przedstawione w naszych reklamach to te same kotlety, których używamy w milionach kanapek Whopper, serwowanych gościom w całym kraju” – przekonuje rzecznik Burger Kinga, cytowany przez BBC.

To nie pierwszy taki pozew wystosowany wobec sieci fast foodów. Wcześniej w tym roku Taco Bell został oskarżony o sprzedawanie o niemal połowę mniejszych pizz i wrapów niż na reklamach. W ubiegłym roku z kolei McDonald's i Wendy's zostały pozwane za nieuczciwe i zwodnicze działania marketingowe.

W czasach wysokiej inflacji klienci są wyjątkowo uczelni na rozmiar sprzedawanych produktów. Coraz częściej padają także oskarżenia o tzw. downsizing, czyli „odchudzanie” produktu przy niezmienionym opakowaniu.

Klienci Burger Kinga w Stanach Zjednoczonych wystosowali pozew zbiorowy, w którym oskarżają popularną sieć fast foodów o wprowadzanie konsumentów w błąd. Jak twierdzą, kanapki Whopper w reklamach udostępnianych w internecie i telewizji sprawiają wrażenie nawet o 35 proc. większych od tych, które są sprzedawane w lokalach sieci.

Rozmiar kanapek to nie jedyna rzecz, która rozwścieczyła amerykańskich klientów. Przekonują również w pozwie, że Whopper na zdjęciach firmy ma dwa razy więcej mięsa, a składniki wręcz „wylewają się z bułki”. Kanapki serwowane przez sieć mają być, zdaniem klientów, znacznie uboższe, przez co czują się oszukani.

Przemysł spożywczy
Otmuchów wrócił do działalności, pod Wrocławiem czekają na falę
Przemysł spożywczy
Polscy producenci wysyłają żywność i napoje powodzianom. Woda zamiast oranżady
Przemysł spożywczy
Żabka wycofuje jeden z napojów i ostrzega klientów. Możliwe kawałki szkła
Przemysł spożywczy
Śniadanie drożeje. Masło w górę, jajek mało, następny może być chleb
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Przemysł spożywczy
Kimchi ofiarą zmian klimatu