Spółka podała, że jej globalna sprzedaż porównywalna (liczona bez wyników nowo otwartych placówek) spadła po raz pierwszy od prawie czterech lat w drugim kwartale. Konsumenci przy wciąż utrzymującej się inflacją oszczędzają na posiłkach na mieście lub wybierają tańsze opcje. Sieć McDonald's poinformowała, że pracuje nad poprawkami w menu, takimi jak oferty posiłków i nowe pozycje, ale spodziewa się, że sprzedaż w tych samych lokalach będzie spadać przez kilka kolejnych kwartałów.
McDonald's chce być tańszy
— Konsumenci nadal postrzegają nas jako lidera w porównaniu z naszymi głównymi konkurentami, jasne jest, że nasza przewaga ostatnio się zmniejszyła — powiedział podczas telekonferencji z inwestorami prezes i dyrektor generalny McDonald's Chris Kempczinski. — Pracujemy nad tym, aby to naprawić w szybkim tempie — dodał.
Czytaj więcej
McDonald's w Australii pozbył się jednego z właściciel franczyzowego lokalu tej sieci. W internecie pojawiło się wideo jak mężczyzna atakuje swojego aborygeńskiego sąsiada.
Reuters zauważa, że inne sieci fast food, takie jak Burger King, Wendy's i Taco Bell, zaczęły stawiać na posiłki o dobrej wartości, aby przyciągnąć klientów. McDonald's walczy cenami, wprowadził w USA nową ofertę za 5 dol., a jak podała firma, sprzedaż była powyżej oczekiwań. W efekcie sieć rozmawia z franczyzobiorcami, aby przedłużyć ją poza sierpień. Prezes McDonald's w USA Joe Erlinger powiedział, że 93 proc. franczyzobiorców zgodziło się na prowadzenie promocji do sierpnia.
Akcje koncerny spadły o 15 proc. w tym roku, po podaniu tej informacji wzrosły o prawie 4 proc.