Sędziowie Sądu Najwyższego USA muszą rozgryźć problem, jaki powstał w wyniku faktu, że producent whisky Jack Daniels uważa, że producent zabawki dla psów Bad Spaniels narusza prawa jego znaku towarowego. Zabawka produkowana dla VIP Products LLC ma nie tylko charakterystyczny kształt kwadratowej butelki, ale zawiera też gry słowne nawiązujące do haseł reklamowych obecnych na butelkach whiskey z Lynchburga.
Czytaj więcej
Najlepiej sprzedający się wysokoprocentowy trunek na świecie? Ten tytuł zdecydowanie należy do chińskiego baijiu, które wyprzedza najbardziej znane whisky czy koniaki. Polska marka wódki znalazła się na końcu zestawienia.
The Old No.2 on your Tennesee Carpet – stwierdza napis na zabawce, co w wolnym tłumaczeniu oznacza psią kupę na dywanie (z Tennesee, jak whiskey Jack Daniels. Na wypadek, gdyby ktoś nie zrozumiał tej aluzji, małym drukiem są też napisy informujące, tym, że zabawka to 43% POO BY VOL.” i jest 100% SMELLY (czyli zawiera 43 procent tego co trafiło na dywan i jest na sto procent śmierdząca).
Sądy niższej instancji orzekały na korzyść producenta zabawek po przeprowadzeniu tzw. testu Rogers, który odnosi się do sprawdzania, czy dane dzieło czy wyrób może legalnie używać cudzego znaku towarowego i nie wprowadza konsumentów w błąd co do jego źródła. Sąd Najwyższy ma jednak wątpliwości czy test Rogers (od aktorki Ginger Rogers i jej sporu z Federico Fellinim wygranego przez reżysera) ma tu zastosowanie. Sędziowie zastanawiają się bowiem, czy faktycznie ma tu zastosowanie ochrona wolności słowa.
Czytaj więcej
Takiej sytuacji nie było nawet w sowieckiej Rosji. Do grudnia z rosyjskich sklepów monopolowych znikną mocne zagraniczne alkohole.