Prezes Coca-Cola Company James Quincey już na konferencji wynikowej w lutym przyznał, że firma szykuje się na podwyżki cen w 2023 r., choć ich skala będzie się różnić w zależności od poszczególnych rynków. To głównie efekt zróżnicowanej inflacji w krajach, jak i innej skali wzrostu kosztów.
Jak będzie w Polsce? Biuro prasowe Coca-Coli w Polsce konsekwentnie nie odpowiada od czwartku na pytania o to, jakiej skali podwyżki czekają klientów w związku z zapowiedziami prezesa i kiedy należy się ich spodziewać.
Detaliści w naszym kraju za to już dostali sygnały, że będzie drożej, a podwyżki cen będą nie niższe niż w 2022 r. Oczywiście w różnym stopniu dotyka to różnych sieci.
Czytaj więcej
Ceny warzyw, nie tylko w Polsce wystrzeliły. W ich rynek uderzyły zmiany klimatyczne, kryzys energetyczny i wysoki kurs euro. Na znaczącą poprawę trzeba będzie poczekać zapewne kilka miesięcy.
Coca-Cola podnosi ceny od dawna, z cyklicznego badania UCE Research i Wyższych Szkół Bankowych wynika, że w 2022 r. średnio cena tego typu napoju wzrosła 16,6 proc. W styczniu 2023 r. litrowa butelka była już 17,2 proc. droższa niż przed rokiem. Badanie powstaje co miesiąc od blisko sześciu lat, dotyczy to 17 kategorii i blisko 100 najczęściej wybieranych przez konsumentów produktów codziennego użytku. Łącznie zestawiono ze sobą prawie 69 tys. cen detalicznych z blisko 37 tys. sklepów należących do 60 sieci handlowych.