Choć dostępne są również w ofercie wielu innych punktów gastronomicznych czy sklepów jak IKEA lub Żabka, większości miłośników hot-dogów kojarzą się one właśnie z przerwą w podróży na stacji paliw.
To ulubiona ciepła przekąska Polaków w ofercie stacji paliw oraz najczęściej wybierany sposób szybkiego zaspokojenia głodu w drodze. Z badania dla sieci Circle K wynika, że z konsumentów mających do wyboru bogatą ofertę gastronomiczną w postaci zapiekanek, kanapek na ciepło, kebabów czy burgerów, 67 proc. najczęściej sięga po hot-dogi. 44 proc. Polaków najchętniej kupuje je na stacjach paliw. Wśród ulubionych są te w wersji ze zwykłą parówką i kabanosem w pszennej lub pełnoziarnistej bułce z sosem czosnkowym, który okazał się najpopularniejszym sosem do hot-dogów w Polsce. Zaraz po nim Polacy wybierają sos 1000 wysp oraz ketchup.
Czytaj więcej
Aktywiści chcą, by posiłki wegańskie były obowiązkową alternatywą w miejscach żywienia zbiorowego w całej Europie. Jeśli uda im się zebrać milion podpisów z co najmniej siedmiu krajów, Bruksela będzie się musiała zająć tą inicjatywą.
Najczęstszym powodem, dla którego klienci wybierają akurat to danie, to przede wszystkim krótki czas oczekiwania, na co wskazało 44 proc., stosunkowo łatwa dostępność produktu z 34 proc. ocen oraz możliwość wygodnej formy spożywania przekąski w trakcie podróży, z czym zgodziło się 31 proc.
O ile gusta związane z hot-dogami są dość konserwatywne, to jednak rynek zmienia się w reakcji na nowe zwyczaje żywieniowe. W ofercie większości sprzedawców są już także wersje wegetariańskie czy wręcz wegańskie po bezglutenowe pieczywo.