Włoska państwowa telewizja RAI podjęła „kroki prawne” wobec 71-letniego Johna Travolty, gwiazdy „Gorączki sobotniej nocy”, „Grease” i „Pulp Fiction”, w związku z jego występem na Festiwalu Piosenki w San Remo w lutym 2024 r. Aktor pojawił się na scenie Ariston Theatre w sportowych butach znanej marki, której logo nie zostało podczas transmisji wypikselowane. Nadawca tłumaczył, że Travolta wszedł do garderoby w ostatniej chwili i zaraz skierował się bezpośrednio na scenę, dlatego nikt nie zauważył butów z widocznym logo.
RAI twierdzi, że umowa dotycząca udziału Travolty w festiwalu nie pozwalała na jakąkolwiek formę reklamy bezpośredniej lub pośredniej, która nie została dopuszczona na piśmie.
Czytaj więcej:
Według RAI gwiazdor reklamował produkt na dużą skalę, wykorzystując swoje wystąpienie, które było oglądane przez miliony widzów. Dyrektor RAI Prime Time Entertainment Marcello Ciannamea poinformował wówczas, że nadawca nie tylko może odmówić zapłaty uzgodnionego wynagrodzenia firmie Divina Luna Srl, która zajmowała się prawami do występu Travolty, ale także dochodzić odszkodowania za niedotrzymanie warunków umowy.
Od słów RAI przeszła do czynów. Kierownictwo telewizji zawiesiło wypłatę honorarium i wytoczyło powództwo za złamanie zasad kontraktu, nieuczciwą konkurencję i działania sprzeczne z profesjonalną starannością. Telewizja domaga się od Travolty odszkodowania za poniesioną szkodę i zadośćuczynienia za straty w reputacji.