Firmie, która jest nie tylko w Polsce liderem rynku produktów do terapii uciskowej, chyba zawsze był bliski temat zdrowia, w tym zdrowia kobiet. Tym bardziej że kobiety stanowią największą grupę klientów Sigvaris Group, a także pracowników spółki.
Temat zdrowia jest nam oczywiście bliski, gdyż jesteśmy firmą medyczną. W Polsce, w naszym zakładzie w Gutowie Małym w pobliżu Poznania, zatrudniamy obecnie 140 osób. Panie stanowią ponad 80 proc. naszej załogi i mają 42-proc. udział na stanowiskach kierowniczych. Co więcej, kobieta doktor nauk o zdrowiu Magdalena Kwiatkowska zarządza polską spółką Sigvaris Group. Nasza kultura korporacyjna opiera się na trzech wartościach: liczą się ludzie, pracujemy jako zespół i dążymy do celu. To te wartości kształtują sposób, w jaki prowadzimy działalność i mówią naszym pracownikom, klientom i interesariuszom, kim jesteśmy. Zarówno ze względu na te wartości, jak i branżę, w której działamy, temat zdrowia zawsze był i jest nam bliski. Dlatego też co roku organizujemy badania profilaktyczne dla naszych pracowników. Natomiast w 2023 r. po raz pierwszy przeprowadziliśmy akcję „ Różowy październik”, w ramach której rozpoczęliśmy współpracę z programem „Cykl kariery” prowadzonym przez Kulczyk Foundation.
Co państwa zainspirowało do włączenia się do tego programu, który już od kilku lat zachęca pracodawców w całej Polsce do zwrócenia uwagi na potrzeby kobiet w różnych cyklach ich życia, w tym te związane z menstruacją i menopauzą?
Chociaż regularnie organizujemy akcje badań profilaktycznych dla naszych pracowników, to w 2023 r. skupiliśmy się szczególnie na największej, czyli kobiecej części naszej załogi. O programie Kulczyk Foundation dowiedzieliśmy się przy okazji poszukiwania materiałów informacyjnych do kampanii „Różowy październik”, jaką chcieliśmy przeprowadzić w firmie. Uznaliśmy, że „Cykl kariery”, którego celem jest budowanie świadomości na temat zdrowia menstruacyjnego i promowanie powszechnego dostępu do środków menstruacyjnych w miejscu pracy, jest spójny z naszymi priorytetami i strategią firmy. Co więcej, pomysł i koncepcja programu spodobały się naszej pani prezes. Bardzo przydatny okazał się kalkulator zużycia środków menstruacyjnych, który jest dostępny na stronie Programu a który pomógł nam przygotować wycenę kosztów inicjatywy umieszczenia dyspenserów z środkami higieny dla kobiet. Zakupiliśmy więc dyspensery i przystąpiliśmy do programu.