Uważnie wsłuchujemy się w głos pracowników

Dajemy pracownikom przestrzeń niezbędną dla ich rozwoju i tworzenia innowacji. Jesteśmy tu dla osób, które chcą świadomie budować swoją karierę zawodową – mówi Dorota Kubiak, dyrektorka HR w EY Polska.

Publikacja: 21.11.2023 20:00

Uważnie wsłuchujemy się w głos pracowników

Foto: mat. pras.

Materiał partnera: EY

Dynamicznie zmieniające się w ostatnich latach oczekiwania pracowników powodują, że organizacje muszą się do nich dostosować, by przyciągać do siebie najzdolniejszych. Do centrum uwagi firm przesuwa się np. obszar wellbeingu pracowników. Jak na te oczekiwania odpowiada EY?

Koncentrujemy się na rekrutacji i rozwoju różnorodnych osób, które w EY mogą podnieść swoje kwalifikacje i zdobyć unikalne doświadczenie w pracy nad najbardziej wymagającymi projektami. Przyciągając i zatrzymując u siebie utalentowanych pracowników uważnie wsłuchujemy się w ich głos. Jako pracodawca wyznaczamy nowe kierunki rozwoju i eliminujemy związane z tym bariery. To ważna misja, która napędza nas do działania każdego dnia.

Obszar zarządzania talentami koncentruje się w naszej firmie na tworzeniu kultury organizacyjnej, która wspiera pracowników w ich rozwoju. Od początku kariery w EY każdy może liczyć na wsparcie doświadczonych kolegów i koleżanek oraz „counselora”, który poprzez mentoring wspiera w wyznaczaniu indywidualnej ścieżki rozwoju i kariery.

Wspólnie udaje nam się osiągać ambitne cele. To wszystko wymaga od nas uważności oraz odpowiedzialności za swoją równowagę i dobrostan. Pomaga nam w tym kompleksowa, adresowana dla wszystkich pracowników, strategia wellbeing opierającą się na pięciu filarach, takich jak: zdrowie, emocje, społeczność, finanse i rozwój. Do każdego z nich mamy przypisane działania – np. chcemy, aby nasi pracownicy mogli tworzyć swoją przestrzeń dla równowagi emocjonalnej. Wdrożyliśmy platformę psychoedukacyjną, w ramach której, poza dzieleniem się wiedzą, oferujemy pakiet konsultacji ze specjalistami z szerokiego zakresu zdrowia psychicznego i rozwoju. Dzięki różnorodnym rozwiązaniom, które oferujemy, pracownicy mogą dobrać najbardziej odpowiadający ich indywidualnym potrzebom pakiet benefitów. Wewnętrzna kampania edukacyjna promuje szeroko pojęty dobrostan oraz mental power, czyli zdolność umysłu do kreatywnego myślenia, rozwiązywania problemów, koncentracji i wytrwałości w oparciu o najnowsze odkrycia neuronauki.

Pracując zdalnie w czasach pandemii, odczuliśmy negatywne konsekwencje pracy w pełni online, dlatego obecnie pracujemy w modelu hybrydowym, który wydaje nam się dobrym połączeniem dla naszych potrzeb. Zdecydowaliśmy się też zwiększyć przestrzeń pozaprojektową, promując aktywności sportowe oraz inicjatywy prospołeczne. Dbamy o wspólne integracje, wspieramy finansowo i organizacyjnie wolontariat, np. w ramach programu grantowego EY Volunteers Challenge.

Niestandardowe wyzwania wymagają innowacyjnego podejścia. Co można dziś zaproponować pracownikom, aby spełniali się w EY?

Każdy z nas może mieć pozytywny wpływ na swoje najbliższe otoczenie. Naszą misję realizujemy, zmieniając otaczającą nas rzeczywistość. Osiągamy lepsze wyniki biznesowe poprzez tworzenie kultury pracy, w której wszyscy nasi pracownicy czują się i są doceniani. Stawiamy na otwartość na różnorodne perspektywy. To niesie ze sobą ogromną wartość i przekłada się na nasze innowacyjne podejście do pracowników i klientów. Jednym z przykładów jest program aktywizacji osób neuroróżnorodnych Neuro-Diverse Center of Excellence (NCoE). Między innymi poprzez takie działania zdobywamy nowe kompetencje i umiejętności zarządzania różnorodnymi zespołami.

EY inwestuje w innowacje, zachęcając pracowników do udziału w procesie zmiany. W ostatnim roku finansowym otrzymaliśmy ponad 250 pomysłów zgłoszonych przez pracowników w ramach programów skupionych wokół innowacji, a nasze rozwiązania i badania przyciągają nowych, utalentowanych kandydatów.

Bardzo cenionym przez naszych pracowników programem jest EY Badges, który daje możliwość uzyskania dyplomu prestiżowego Hult University – w kategorii EY Tech MBA, Masters in Sustainability oraz Masters of Business Analytics jak również wielu innych kwalifikacji, których zdobycie jest potwierdzone certyfikatem.

Jak wszystkie przedstawione rozwiązania wpisują się w realizację strategii biznesowej pani firmy?

Zgodnie z misją EY, każdego dnia staramy się budować lepiej funkcjonujący świat, tworząc przyjazne i otwarte na różnorodność miejsce pracy. Wierzymy, że kluczowym tego elementem jest wszechstronny rozwój każdego pracownika i wykorzystanie jego potencjału. Jest to zbieżne z realizowaną przez nas strategią ESG, która jest spójna ze zobowiązaniami klimatycznymi naszej organizacji. Jesteśmy odpowiedzialnym pracodawcą i wierzymy, że tylko wspólnymi siłami możemy stworzyć lepszy i bardziej zrównoważony świat wokół nas. To z kolei przekłada się na nasze filary strategii biznesowej zdefiniowane jako orientacja na klienta, różnorodni i wyjątkowi ludzie, dostęp do danych i technologii oraz globalna integracja i praca zespołowa.

Materiał partnera: EY

Materiał partnera: EY

Dynamicznie zmieniające się w ostatnich latach oczekiwania pracowników powodują, że organizacje muszą się do nich dostosować, by przyciągać do siebie najzdolniejszych. Do centrum uwagi firm przesuwa się np. obszar wellbeingu pracowników. Jak na te oczekiwania odpowiada EY?

Pozostało 94% artykułu
Pracodawca Rzeczpospolitej
Tabu menopauzy utrudnia życie kobiet i szkodzi pracodawcom
Pracodawca Rzeczpospolitej
Więcej równości w work-life balance
Materiał Promocyjny
W pracy konieczna jest równowaga
Pracodawca Rzeczpospolitej
Warto świadomie działać na rzecz zdrowia kobiet
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał partnera
Równość nie zawsze znaczy to samo