Betonowa pustynia

Wygląda na to, że scenariusz Michała Gołkowskiego może się spełnić. W swoim powieściowym cyklu „SybirPunk" przedstawił Rosję przyszłości jako rozpadającą się cywilizację zanieczyszczoną pyłem węglowym, zatłoczoną, nieprzyjazną, odciętą od świata. Betonowa pustynia Neosibirska cuchnie też spalinami, w mrocznych zaułkach można zaś co najwyżej dostać w twarz.

Publikacja: 13.05.2022 17:00

Betonowa pustynia

Foto: materiały prasowe

To właśnie tam toczyć się będą rozgrywki wykorzystujące stworzony przez niego świat. „SybirPunk. Gra fabularna" to oczekiwany przez fanów podręcznik zawierający opis rzeczywistości i rządzących nią zasad. Jest tu wszystko, czego miłośnicy tego typu zabaw potrzebują: zarys systemu tworzenia postaci, toczenia walk i dbania o zdrowie, przewodnik po najważniejszych zakątkach Neosibirska, lista rządzących nim sił, mieszkających w nim nacji, zwyczajów i tradycji. Czyta się to świetnie, bo autorzy – w tym sam Gołkowski – obrali gawędziarski styl.

Czytaj więcej

Walczyć i zwiedzać

Mechanika jest solidna. Postacie dysponują cechami oraz umiejętnościami, posiadają też konkretne pochodzenie i charakter mający wpływ na ich zachowanie. Gracze sami tworzą przygody. Jeden z uczestników zabawy obejmuje stanowisko narratora i opowiada pozostałym wymyśloną przez siebie historię. Pozostali – wcielając się w przygotowanych wcześniej bohaterów – odgrywają swoje role. Wpływają na rzeczywistość w niemal dowolny sposób i starają się zrealizować wyznaczone cele.

Czytaj więcej

Lisa nie sadzać obok misia

W efekcie frajda płynąca z zabawy zależy wyłącznie od uczestników. Jeden narrator zbuduje niesamowity klimat i niemalże zmusi graczy do udziału w serii emocjonujących walk. Inny postawi na humor, a jeszcze inny stworzy interesującą zagadkę kryminalną. Największą zaletą „SybirPunk" jest jednak sam świat, jakże inny od tego z najpopularniejszych, analogicznych systemów, takich jak „Dungeons & Dragons" czy „Legenda Pięciu Kręgów". Bardziej niepokojący i dziwnie rzeczywisty.

—Michał Zacharzewski, Zdalaodpolityki.pl

„SybirPunk. Gra fabularna", Red Square Games, Rebel.pl

To właśnie tam toczyć się będą rozgrywki wykorzystujące stworzony przez niego świat. „SybirPunk. Gra fabularna" to oczekiwany przez fanów podręcznik zawierający opis rzeczywistości i rządzących nią zasad. Jest tu wszystko, czego miłośnicy tego typu zabaw potrzebują: zarys systemu tworzenia postaci, toczenia walk i dbania o zdrowie, przewodnik po najważniejszych zakątkach Neosibirska, lista rządzących nim sił, mieszkających w nim nacji, zwyczajów i tradycji. Czyta się to świetnie, bo autorzy – w tym sam Gołkowski – obrali gawędziarski styl.

Plus Minus
Bogusław Chrabota: Dlaczego broń jądrowa nie zostanie użyta
Plus Minus
„Empire of the Ants”: 103 683 zwiedza okolicę
Plus Minus
„Chłopi”: Chłopki według Reymonta
Plus Minus
„Największe idee we Wszechświecie”: Ruch jest wszystkim!
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Plus Minus
„Nieumarli”: Noc żywych bliskich