To właśnie tam toczyć się będą rozgrywki wykorzystujące stworzony przez niego świat. „SybirPunk. Gra fabularna" to oczekiwany przez fanów podręcznik zawierający opis rzeczywistości i rządzących nią zasad. Jest tu wszystko, czego miłośnicy tego typu zabaw potrzebują: zarys systemu tworzenia postaci, toczenia walk i dbania o zdrowie, przewodnik po najważniejszych zakątkach Neosibirska, lista rządzących nim sił, mieszkających w nim nacji, zwyczajów i tradycji. Czyta się to świetnie, bo autorzy – w tym sam Gołkowski – obrali gawędziarski styl.
Czytaj więcej
Rok to sporo czasu. A właśnie przez tyle gra „Ghostwire: Tokyo" będzie dostępna wyłącznie na pecetach i konsolach PlayStation 5. Potem ukaże się również na innych platformach, ale na razie ich właściciele muszą obejść się smakiem. Ta sytuacja to kolejny przykład rywalizacji pomiędzy producentami sprzętu. Można mieć wątpliwości, czy gracze na niej zyskują.
Mechanika jest solidna. Postacie dysponują cechami oraz umiejętnościami, posiadają też konkretne pochodzenie i charakter mający wpływ na ich zachowanie. Gracze sami tworzą przygody. Jeden z uczestników zabawy obejmuje stanowisko narratora i opowiada pozostałym wymyśloną przez siebie historię. Pozostali – wcielając się w przygotowanych wcześniej bohaterów – odgrywają swoje role. Wpływają na rzeczywistość w niemal dowolny sposób i starają się zrealizować wyznaczone cele.
Czytaj więcej
Świat jest piękny, ale przede wszystkim złożony. Każdy jego element łączy się z innymi, tworząc skomplikowany system zależności. Opowiada o tym gra karciana „Ekosystem", która łączy łagodne przesłanie ekologiczne z elementami edukacyjnymi. Oczywiście, nie jest przy tym nudnym wykładem, lecz emocjonującą rozgrywką. Może wziąć w niej udział od dwóch do sześciu osób (najlepiej minimum trzy).
W efekcie frajda płynąca z zabawy zależy wyłącznie od uczestników. Jeden narrator zbuduje niesamowity klimat i niemalże zmusi graczy do udziału w serii emocjonujących walk. Inny postawi na humor, a jeszcze inny stworzy interesującą zagadkę kryminalną. Największą zaletą „SybirPunk" jest jednak sam świat, jakże inny od tego z najpopularniejszych, analogicznych systemów, takich jak „Dungeons & Dragons" czy „Legenda Pięciu Kręgów". Bardziej niepokojący i dziwnie rzeczywisty.