Odstąpienie od umowy jest możliwe w ograniczonym zakresie. Zgodnie z art. 38 pkt 9 Ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
Oznacza to, że jeżeli kupujemy wersję pudełkową gry przez Internet, możemy odstąpić od umowy tylko wtedy, gdy gry jeszcze nie rozpakowaliśmy.
W przypadku zakupu gier w wersji cyfrowej również istnieje ograniczenie co do ich zwrotu. Zgodnie z art. 38 pkt 13 Ustawy o prawach konsumenta prawo do odstąpienia od umowy zawartej przez Internet nie przysługuje w przypadku umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
Z powyższego wynika, że grę cyfrową zakupioną on-line możemy zwrócić w ciągu 14 dni, jeżeli jej w tym czasie nie pobraliśmy, a sprzedawca ma obowiązek nas poinformować o tym, że pobranie gry uniemożliwi odstąpienie od umowy.
Co jednak w przypadku, jeżeli grę już rozpakowaliśmy lub pobraliśmy? Czy gry komputerowe są objęte gwarancją lub rękojmią? Co do zasady gwarancja i rękojmia dotyczą sprzedaży, a przedmiotem sprzedaży są przedmioty materialne. W związku z tym uprawnienia z tytułu rękojmi lub gwarancji przysługują tylko w przypadku zakupu gry na nośniku fizycznym, który byłby uszkodzony, ale nie jeżeli „uszkodzona" jest sama gra. Gra nie jest bowiem rzeczą, a utworem w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych i nie zawieramy umowy sprzedaży gry, a umowę licencyjną.