Podczas gdy wiele firm medialnych – zwłaszcza tych zajmujących się tradycyjną telewizją – zgłasza spadek w sprzedaży reklam, YouTube Alphabet, większościowy udziałowiec Google, zmierza w innym kierunku, odnotowując wzrost przychodów z reklam w ostatnim kwartale.
W swoim raporcie o zarobkach Alphabet odnotował 7,665 miliarda dolarów przychodów z reklam YouTube, co oznacza wzrost o 4,4 proc. rok do roku. To zakończyło złą passę trzech kwartałów, w których segment reklamowy YouTube odnotował spadki przychodów.
Czytaj więcej
Spotify, lider muzycznego streamingu podniósł koszty subskrypcji w 52 krajach świata, w podstawowej usłudze o 1 dolara, funta i euro. Podwyżka ominęła Polskę.
„Naszym priorytetem jest skupienie się na jakości treści wideo” powiedziała Ruth Porat, dyrektor finansowy Alphabet.
Alphabet jako całość odnotował przychody w wysokości 74,6 miliarda dolarów za kwartał, co stanowi wzrost o 7,1 proc. rok do roku, który z łatwością przekroczył oczekiwania analityków na poziomie 72,8 miliarda dolarów, według Refinitiv.