Hipgnosis działa w tej sferze rynku, gdzie ostatnio padały transakcyjne rekordy: Bruce Springsteen sprzedał Sony prawa do swoich piosenek za pół miliarda dolarów, zaś Bob Dylan Universalowi za 300 mln dolarów.
Jeśli ktoś nie wierzy, że na prawach do piosenek i nagrań można zarabiać, nawet gdy przez jakiś czas bywają zapomniane – powinien wziąć lekcję od Kate Bush. Zachowała kontrolę nad swoimi kompozycjami poprzez spółkę Noble & Brite Ltd i mogła liczyć na 2,4 miliona funtów rocznie. Teraz podobną kwotę w kilka tygodni zarobiła po emisji „Running up That Hill” w serialu „Stranger Things” i powrocie piosenki na szczyty list przebojów oraz odtworzeniach w streamingu. Tylko w Spotify jest ich teraz 430 mln, gdy większość piosenek mogła liczyć na kilka milionów.
Młodzi i seniorzy
Wartość Hipgnosis Songs Fund, firmy notowanej na londyńskiej giełdzie od 2018 r., robi wrażenie nie tylko na rynku fonograficznym. Jednak uwagę komentatorów zwróciło również to, że Hipgnosis zyskał na wartości o 140 milionów dolarów, nie dokonując żadnych nowych zakupów przez ostatnie pół roku. To miara najnowszego trendu na światowym rynku muzycznym, który związany jest z przejmowaniem przez fundusze inwestycyjne oraz takich wydawców, jak: Universal, Warner, Sony czy BMG, praw do katalogów artystów, by zwiększyć wartość swoich akcji oraz czerpać zyski ze streamingu lub użyczania nagrań do reklam bądź innych produkcji audiowizualnych.
Wyjątkowość Hipgnosis związana jest z założycielem i prezesem. To urodzonym w Kanadzie w 1963 r. Merck Mercuriadis, który pracował m.in. z Beyoncé, Eltonem Johnem, Iron Maiden, Morrisseyem, Pet Shop Boys, Macy Gray, Mary J. Blige, Joss Stone, Jane’s Addiction. Karierę w branży rozpoczął w latach 80. w Virgin Records Richarda Bransona, którego ambicje obejmowały również linie lotnicze.