– To bardzo indywidualna dyscyplina, przynajmniej na treningu. Monotonna, bo pływa się od ściany do ściany – mówi. – Wymaga poświęcenia. Ale ja to lubiłem. Do dziś lubię bardziej sporty indywidualne niż zespołowe.
Tak jakby musiał mieć w życiu własny tor, na który nikt nie wpłynie bez jego zgody. Pewnie dlatego zażądał, by utwory Myslovitz nie były podpisywane przez cały zespół, tylko nazwiskami. W 2006 r. zaś stworzył Off Festival – od podstaw, w rodzinnych Mysłowicach, na kąpielisku Słupna. Tam, gdzie chodził z mamą na spacery, potem się kąpał i był ratownikiem.
Oryginalność pomysłu Rojka polegała na tym, że gdy wszyscy chcieli grać przeboje i zapraszać gwiazdy znane z radia – on postawił na muzykę niszową, jakiej sam słucha od lat. To dlatego, nawet po sukcesie płyty „Miłość w czasach popkultury" (1999) z hitem „Długość dźwięku samotności", stworzył alternatywny zespół Lenny Valentino.
Off znalazł nie tylko wiernych odbiorców, ale i mocnego sponsora (mBank), który zdecydował się zainwestować w raczkującą imprezę, bo stawiał na młodych, mobilnych ludzi wybierających bankowość wirtualną. Polityczną i medialną twarzą Offu pozostaje Jerzy Buzek, były premier RP i przewodniczący Parlamentu Europejskiego, często obecny na konferencjach i koncertach.
Rojek jako szef festiwalu musiał udowodnić, że potrafi bronić własnych racji. Gdy sytuacja wokół imprezy w Mysłowicach pogorszyła się, bo samorządowcy nie mogli porozumieć się z burmistrzem, muzyk nie bał się zaryzykować i przeniósł Off do Katowic. Skorzystał z faktu, że metropolii zależało na dużej imprezie, która pomoże w walce o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. W ten sposób objawiła się być może najważniejsza cecha Rojka: zamiast brnąć w bezsensowne spory, szuka drogi wyjścia i inwestuje w przyszłość.
Bitwa o Zachód
Nie wszystkie inwestycje się udały. W ostatnich latach, jak żaden inny polski zespół, Myslovitz zaangażował się w zagraniczną karierę. W 2002 r. grupa doprowadziła do podpisania kontraktu z EMI i premiery anglojęzycznej płyty „Korova Milky Bar" na europejskich rynkach. Udało się jej uzyskać wsparcie promocyjne w postaci koncertów z gwiazdami – The Corrs i Simple Mind. Otwierało ich występy w największych europejskich halach, było też obecne na dużych festiwalach.