Jak wyjaśnia resort sprawiedliwości, dzięki nowym regulacjom konsument będzie mógł żądać usunięcia wad usług cyfrowych, takich jak filmy i transmisje sportowe oglądane na odpłatnych internetowych platformach, kursy językowe i treningi sportowe online czy abonamenty z dostępem do prasy internetowej.
W razie wystąpienia usterek, np. podczas transmisji wydarzenia sportowego, konsumenci będą mogli je reklamować w sposób analogiczny jak fizyczne towary. A jeżeli usunięcie wady lub wymiana będą nieskuteczne, może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy.
Z roku do dwóch lat wydłużono czas, w którym można zgłosić, że towar był wadliwy już w chwili dostawy do klienta. Usunięto też możliwość skrócenia okresu rękojmi towarów używanych.
Wydłużono termin przedawnienia roszczeń konsumenta, gdy może on skierować sprawę do sądu przeciwko przedsiębiorcy, jeśli ten sprzedał mu wadliwy towar. Będzie to możliwe w ciągu sześciu lat. To ważne w przypadku, gdyby przedsiębiorca długo negował wadliwość towaru i przeciągał procedurę reklamacyjną.
Nowe regulacje będą obowiązywały od 1 stycznia 2023 r.