Portal konsument.edu.pl został uruchomiony 15 marca, w Światowym Dniu Konsumenta, wspólnie z Fundacją ProPublika. To interaktywne narzędzie edukacyjne - strona przypomina społeczność, gdzie pośród normalnych postów pojawiają się oferty-pułapki.
Na przykład takie: "Kup 2 produkty w cenie JEDNEGO. W ofercie m.in. ASIS PLAY Premium Gaming Notebook 1000 HF za 5200 zł."
Na stronie sprzedawcy same pozytywne opinie, np. Bartosz, szef w dużej korporacji PR daje 5 gwiazdek: „Czekałem na mega okazje, bo sprzęt mają z najwyższej półki. I udało się! Moi pracownicy dostali to, co najlepsze, a ja zaoszczędziłem dla firmy".
Albo:
Kup bransoletkę i podaruj komuś życie. "Chwilowo nie sprzedaję rzeczy z drewna, ale jeśli już tu jesteś to nie przypadek – możesz zrobić coś dobrego" – pisze Adam Sierszeń, organizator zbiórki i apeluje o pomoc dla chorej na serce ukochanej córeczki Yoko, której życie może uratować operacja w Niemczech. "Daję Yoko miłość, ale nie mogę dać jej życia. Życie Yoko jest w Waszych rękach. Liczy się każda złotówka" – prosi. Na stronie, oprócz chwytającej za serce historii, jest wideo z dziewczynką śpiewającą "Czerwone jabłuszko" i komentarze internautów, którzy już wpłacili pieniądze.