Ukraińcy coraz częściej prowadzą w Polsce Żabki. W większości to kobiety

Coraz więcej Ukraińców zakłada w Polsce własny biznes, w tym w formie franczyzy. Jak podała sieć Żabka, rośnie liczba przedsiębiorców z tego kraju, którzy prowadzą lokale pod jej szyldem.

Publikacja: 26.08.2024 19:51

Ukraińcy coraz częściej prowadzą w Polsce Żabki. W większości to kobiety

Foto: materiały prasowe

Od początku rozpętanej przez Rosję za naszą wschodnią granicą wojny do Polski przybyło mnóstwo Ukraińców o różnych umiejętnościach i doświadczeniu na rynku pracy. Wielu z nich decyduje się na prowadzenie nad Wisłą swojego biznesu. Tylko w 2023 roku liczba jednoosobowych działalności zarejestrowanych w Polsce przez obywateli Ukrainy skoczyła o ponad dwie trzecie w stosunku do poprzedniego roku – do 299,3 tys. Co dziesiąta zakładana firma była ukraińska, wynika z danych Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Coraz więcej franczyzobiorców z Ukrainy w sieci Żabka

Ukraińcy – a zwłaszcza Ukrainki – chętnie sięgają także po model franczyzowy. Żabka podała właśnie najnowsze dane na ten temat. Jak poinformowała w komunikacie, już blisko 500 przedsiębiorców z Ukrainy prowadzi w Polsce sklepy pod szyldem sieci, z czego w większości są to kobiety.

– Oceniamy, że liczba ukraińskich franczyzobiorców w Żabce może nadal rosnąć, a sieć jest gotowa na przyjęcie kolejnych ambitnych i przedsiębiorczych osób, oferując im wsparcie i narzędzia potrzebne do osiągnięcia sukcesu na polskim rynku. Żabka z dumą wspiera przedsiębiorców z różnych zakątków świata, tworząc przestrzeń do realizacji marzeń i aspiracji zawodowych – podkreślił Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska, cytowany w komunikacie.

Czytaj więcej

Koniec z dzieleniem się Żappką. Żabka rezygnuje z kodów kreskowych w aplikacji

Sieć przyznała, że dla wielu Ukraińców specyfika polskiego rynku może być nowością, dlatego też sprawdzony model franczyzowy może być dla nich dobrym rozwiązaniem i zaważyć na ich decyzji o wyborze formy działalności.

Żabka wymieniła, że zapewnia współpracującym z nią przedsiębiorcom potrzebne w prowadzeniu własnego biznesu szkolenia, a także w pełni umeblowany i zatowarowany sklep, dokładnie przeanalizowany pod kątem lokalizacji, oraz zaplecze marketingowe i operacyjne. Franczyzobiorcy nie muszą posiadać wcześniejszego doświadczenia w handlu detalicznym.

W sumie w Polsce sklepy pod szyldem Żabka prowadzi obecnie około 9 tys. franczyzobiorców. Jak podała sieć, ponad 86 proc. z nich osiągnęło w tym roku co najmniej 27 000 zł przychodu miesięcznie.

Żabka kusi obcokrajowców. Jakie wymogi muszą spełnić?

Sieć wymieniła szereg inicjatyw, które kieruje do franczyzobiorców z zagranicy, by ułatwić im prowadzenie biznesu na polskim rynku, w tym bezpłatne lekcje językowe i zawodowe. Zachęca ich także do uczestnictwa w targach i prowadzenia rozmów biznesowych, by nawiązać cenne kontakty, oraz do zostania Ambasadorami Żabki i dzielenia się doświadczeniem z innymi potencjalnymi franczyzobiorcami.

Czytaj więcej

GIS ostrzega: Popularne chipsy zanieczyszczone olejem termalnym

Jakie wymogi stawia Żabka franczyzobiorcom-obcokrajowcom? Kandydaci, którzy przebywają w Polsce krócej niż 2 lata i nie posiadają obywatelstwa polskiego, muszą przedstawić dwóch poręczycieli będących obywatelami Polski. W innym razie, mogą przedstawić jednego poręczyciela wraz z wniesieniem kaucji w wysokości 25 tys. zł. Osoby, które przebywają w Polsce od co najmniej 2 lat, muszą przedstawić weksel z jednym poręczycielem będącym obywatelem Polski lub sam weksel oraz kaucję w wysokości 20 tys. zł.

Sieć przypomniała, że niezależnie od kraju pochodzenia, wszystkich kandydatów obowiązuje ten sam wkład własny na start, wynoszący około 5 tys. zł, rejestracja jednoosobowej działalności gospodarczej oraz pozytywny wynik testu rekrutacyjnego. Kandydaci z zagranicy muszą również osiągnąć na teście co najmniej poziom B2 znajomości języka polskiego.

Od początku rozpętanej przez Rosję za naszą wschodnią granicą wojny do Polski przybyło mnóstwo Ukraińców o różnych umiejętnościach i doświadczeniu na rynku pracy. Wielu z nich decyduje się na prowadzenie nad Wisłą swojego biznesu. Tylko w 2023 roku liczba jednoosobowych działalności zarejestrowanych w Polsce przez obywateli Ukrainy skoczyła o ponad dwie trzecie w stosunku do poprzedniego roku – do 299,3 tys. Co dziesiąta zakładana firma była ukraińska, wynika z danych Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Pozostało 86% artykułu
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd