Na koniec czerwca 20024 r. liczba sklepów internetowych w Polsce wynosiła już 68,9 tys. – wynika z danych Dun & Bradstreet Poland zebranych specjalnie dla „Rzeczpospolitej”. Oznacza to, że po dwóch kwartałach przybyło ich aż 3,3 tys., co jest wynikiem wciąż imponującym.
Boom w e-handlu
– To o 600 sklepów mniej niż w analogicznym okresie roku 2023. Pewni możemy być jednego, że na koniec 2024 roku liczba zarejestrowanych sklepów internetowych w Polsce przekroczy próg 70 tys., co pozwala na stwierdzenie, że polski rynek jest jednym z największych w Europie i najszybciej rozwijającym się sektorem w Polsce – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland.
Z danych firmy wynika, że w pierwszych sześciu miesiącach br. w Polsce zarejestrowano działalność blisko 7,2 tys. sklepów internetowych. Pod względem liczby rejestrowanych firm to czwarta najpopularniejsza branża w Polsce. Jednocześnie z rejestru w pierwszych sześciu miesiącach wykreślono działalność 3,9 tys. Do tej liczby należy dodać ponad 4,5 tys. zawieszonych działalności w sześciu miesiącach 2024 roku.
Czytaj więcej
Przychody lidera tzw. szybkiej mody są już trzy razy wyższe niż tradycyjnych sprzedawców. Firma nie ma sobie równych.