Kilka dni temu Financial Times napisał, że Carrefour zaprzestanie sprzedaży produktów PepsiCo, nie tylko napojów Pepsi, ale także chipsów Lays, Doritos i 7Up, a także umieści na półkach sklepów we Francji tabliczki wyjaśniające klientom, że zaprzestaje sprzedaży tej marki ze względu na „niedopuszczalne podwyżki cen”.
Czytaj więcej
Francuski detalista wycofuje z półek także inne produkty koncernu PepsiCo: chipsy Doritos i napoje Mirinda czy 7Up. Na półkach sklepów umieści informację, że to efekt niedopuszczalnych podwyżek cen tego producenta.
Jak dowiedziała się "Rzeczpospolita" problem widać także w Polsce w odniesieniu do tej sieci. - W nawiązaniu do pojawiających się informacji o niepowodzeniu negocjacji cenowych pomiędzy Carrefour i PepsiCo, których celem było obniżenie cen produktów tego producenta dla klientów, informujemy iż Carrefour Polska również ograniczy współpracę z tym dostawcą na krajowym rynku - wyjaśnia nam biuro prasowe Carrefour Polska.
Firma nie precyzuje o jakich produktach mowa. W Polsce PepsiCo oferuje nie tylko gamę napojów gazowanych, ale także słone przekąski. Pracownicy Carrefour we Francji informują, że produkty koncernu są w trakcie usuwania ze witryn e-commerce Carrefour, chociaż część istniejących zapasów może być nadal widoczna w sklepach. - Negocjacje z PepsiCo były, delikatnie mówiąc, skomplikowane. Zamierzamy w tym roku obniżyć ceny zgodnie ze światowymi trendami, ale zamiast tego PepsiCo żąda podwyżek cen – podaje pracownik Carrefoour, cytowany przez FT.
PepsiCo nie odpowiedziało na prośbę o komentarz. Francuscy sprzedawcy detaliczni żywności i producenci przemysłowi prowadzą coroczne negocjacje w sprawie ustalenia cen żywności, które mają zostać sfinalizowane do końca stycznia, czyli dwa miesiące wcześniej niż zwykle. W tym roku rząd nakazał zakończenie rozmów wcześniej niż zwykle, aby konsumenci mogli skorzystać z niższych cen w obliczu spadku inflacji żywności.