Na klientów sieci znanej z okazyjnych cen towarów do domu czy odzieży padł blady strach po ujawnieniu informacji o możliwym bankructwie właściciela Pepco. Nie oznacza to oczywiście upadku samej sieci, która ma dobre wyniki finansowe. Może jednak w dłuższej perspektywie oznaczać wystawienie aktywów Steinhoff International na sprzedaż.
Czytaj więcej
Znana sieć dyskontowa nie uruchamia jednak własnego sklepu, a skorzysta z pośrednictwa platform zakupowych.
W ciągu 20 lat działalności w Polsce sieć Pepco otworzyła blisko 1,2 tys. sklepów. W ostatnim czasie marka rozpoczęła rozwój w innych krajach, jak Czechy, Słowacja, Rumunia czy Węgry.
Przychody Grupy Pepco za pierwsze 9 miesięcy roku finansowego wyniosły 4,2 mld euro, co oznacza wzrost o 19,3 proc. przy stałych kursach walutowych. Sama sieć Pepco w tym okresie urosła o 29,3 proc. Przychody Pepco w ujęciu porównywalnym, bez nowych sklepów, wzrosły o 9,6 proc. od początku roku, ale spadły o 1,2 proc. w III kwartale, odzwierciedlając trudne warunki handlowe w kwietniu i maju, szczególnie w Europie Środkowej. W ostatnich tygodniach handel ożywił się, przynosząc dodatnią dynamikę w ujęciu porównywalnym w czerwcu i na początku IV kwartału.
Czytaj więcej
Decyzje budżetowe gospodarstw domowych to najważniejszy czynnik ważący na wynikach i wycenach przedsiębiorstw z sektora handlu detalicznego. Czego należy się spodziewać?