E-handel zarabia, ale nadciąga spowolnienie

Firmy spodziewają się w tym roku jednocyfrowego tempa wzrostu zakupów internetowych. W efekcie przyspieszyć może konsolidacja, w której chce też uczestniczyć Shoper.

Publikacja: 04.04.2023 12:33

E-handel zarabia, ale nadciąga spowolnienie

Foto: AdobeStock

Shoper, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce w modelu subskrypcyjnym, w 2022 r. miał najwyższe w historii firmy przychody, które wyniosły 123,3 mln zł. Oznacza to wzrost o 54 proc. w stosunku do 2021 r. Dodatkowo firma zanotowała najwyższy w historii skorygowany zysk EBITDA 38,6 mln zł, co stanowi wzrost o 24 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Firma powtórzyła wyniki z rekordowego czasu pandemii. GMV sklepów, czyli łączna wartość transakcji w sklepach internetowych Shopera, wzrosło o 29 proc. do 7,4 mld zł. Z kolei GMV Omnichannel, czyli wartość transakcji w sklepach, ale z z uwzględnieniem obrotu w dodatkowych kanałach np. platformach handlowych czy porównywarkach) wzrósł o 28 proc. do 8,2 mld zł.

Czytaj więcej

Na zakupy lepiej iść później, by zrobić je taniej

– W 2022 roku wprowadziliśmy do oferty kilkaset nowych funkcjonalności i kilkadziesiąt nowych produktów, które wspierają sprzedaż internetową - mówi Paweł Rybak, członek zarządu ds. komercyjnych w Shoperze.

Rok 2022 dla firmy Shoper był również czasen dwóch znaczących inwestycji - przejęła pakiet kontrolny w agencji SEMPIRE świadczącej usługi marketingu internetowego. Zainwestowała też w agencję Selium, wyspecjalizowaną w sprzedaży wielokanałowej na rynkach zagranicznych. Shoper ogłosił partnerstwa biznesowe z Alibaba.com, Microsoft Ads i TikTokiem.

Na przełomie grudnia i stycznia firma zanotowała wzrost wszystkich parametrów finansowych, m.in. 57-proc. skorygowanego EBITDA w grudniu 2022 r., czy 15 proc. wyższe GMV Omnichannel (w styczniu 2023 r., względem okresu analogicznego.

– Na rok 2023 patrzymy z optymizmem. Mimo trudnych warunków makroekonomicznych i niższego niż w latach poprzednich wzrostu rynku e-commerce, dostrzegamy wiele możliwości oraz szans rozwojowych, które chcemy dobrze wykorzystać. W tym roku klienci stawiają na sprawdzone marki i liderów na rynku, co stawia nas na bardzo dobrej, stabilnej pozycji. - mówi Marcin Kuśmierz, prezes Shoper.

Shoper, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce w modelu subskrypcyjnym, w 2022 r. miał najwyższe w historii firmy przychody, które wyniosły 123,3 mln zł. Oznacza to wzrost o 54 proc. w stosunku do 2021 r. Dodatkowo firma zanotowała najwyższy w historii skorygowany zysk EBITDA 38,6 mln zł, co stanowi wzrost o 24 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Firma powtórzyła wyniki z rekordowego czasu pandemii. GMV sklepów, czyli łączna wartość transakcji w sklepach internetowych Shopera, wzrosło o 29 proc. do 7,4 mld zł. Z kolei GMV Omnichannel, czyli wartość transakcji w sklepach, ale z z uwzględnieniem obrotu w dodatkowych kanałach np. platformach handlowych czy porównywarkach) wzrósł o 28 proc. do 8,2 mld zł.

Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd