Shoper, właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy e-commerce w modelu subskrypcyjnym, w 2022 r. miał najwyższe w historii firmy przychody, które wyniosły 123,3 mln zł. Oznacza to wzrost o 54 proc. w stosunku do 2021 r. Dodatkowo firma zanotowała najwyższy w historii skorygowany zysk EBITDA 38,6 mln zł, co stanowi wzrost o 24 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
Firma powtórzyła wyniki z rekordowego czasu pandemii. GMV sklepów, czyli łączna wartość transakcji w sklepach internetowych Shopera, wzrosło o 29 proc. do 7,4 mld zł. Z kolei GMV Omnichannel, czyli wartość transakcji w sklepach, ale z z uwzględnieniem obrotu w dodatkowych kanałach np. platformach handlowych czy porównywarkach) wzrósł o 28 proc. do 8,2 mld zł.
Czytaj więcej
Ponad połowa Polaków czeka z zakupami niemal do ostatniej chwili, a tylko 7 proc. nie zwraca uwagi, co ile kosztuje. Ceny zmieniają zwyczaje konsumentów.
– W 2022 roku wprowadziliśmy do oferty kilkaset nowych funkcjonalności i kilkadziesiąt nowych produktów, które wspierają sprzedaż internetową - mówi Paweł Rybak, członek zarządu ds. komercyjnych w Shoperze.
Rok 2022 dla firmy Shoper był również czasen dwóch znaczących inwestycji - przejęła pakiet kontrolny w agencji SEMPIRE świadczącej usługi marketingu internetowego. Zainwestowała też w agencję Selium, wyspecjalizowaną w sprzedaży wielokanałowej na rynkach zagranicznych. Shoper ogłosił partnerstwa biznesowe z Alibaba.com, Microsoft Ads i TikTokiem.