Boryszew inwestuje i płaci dywidendę

Kontrolowany przez Romana Karkosika przemysłowy koncern ma trzy scenariusze poradzenia sobie z efektami niedawnego pożaru, który zniszczył fabrykę w Niemczech.

Publikacja: 28.04.2015 22:03

Boryszew po dekadzie znów płaci dywidendę.

Boryszew po dekadzie znów płaci dywidendę.

Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz

Do po­ża­ru do­szło 13 kwiet­nia. Spół­ka nie udzie­la­ła szcze­gó­ło­wych in­for­ma­cji o je­go skut­kach. Pre­zes Piotr?Sze­li­ga od­niósł się do zda­rze­nia pod­czas zwy­czaj­ne­go wal­ne­go zgro­ma­dze­nia ak­cjo­na­riu­szy, któ­re pod­su­mo­wa­ło 2014 r.

Sze­li­ga po­wie­dział, że część fa­bry­ki zaj­mu­ją­ca się pro­duk­cją pla­sti­ko­wych ele­men­tów dla prze­my­słu mo­to­ry­za­cyj­ne­go już pra­cu­je, a część od­po­wie­dzial­na za gal­wa­ni­zo­wa­nie tych czę­ści zo­sta­ła znisz­czo­na. W tej chwi­li Bo­ry­szew zle­ca pra­ce ze­wnętrz­nym ko­ope­ran­tom i ta­ka sy­tu­acja utrzy­ma się przez co naj­mniej pół ro­ku. Zda­niem me­ne­dże­ra kosz­ty od­bu­do­wy po­win­ny zo­stać po­kry­te z po­li­sy ubez­pie­czo­nej.

W naj­bliż­szych ty­go­dniach ma za­paść de­cy­zja, co z re­ali­za­cją pla­nów roz­wo­ju seg­men­tu – wy­ro­by gal­wa­ni­zo­wa­ne za­pew­nia­ją mar­że zna­czą­co wyż­sze niż w przy­pad­ku zwy­kłych pla­sti­ko­wych kom­po­nen­tów. Przed po­ża­rem roz­wa­ża­no in­we­sty­cję w Pren­zlau o war­to­ści oko­ło 7,5 mln eu­ro.

Sze­li­ga po­wie­dział, że al­ter­na­ty­wą jest po­sta­wie­nie li­nii gal­wa­ni­za­cyj­nej w Pol­sce. Atu­tem Nie­miec jest do­świad­cze­nie tech­no­lo­gów – w kon­tek­ście wy­śru­bo­wa­nych norm kon­cer­nów sa­mo­cho­do­wych. Atu­tem Pol­ski są niż­sze kosz­ty pra­cy. Jed­nak moż­li­we jest tak­że prze­ję­cie spół­ki w Niem­czech, aby skró­cić do mi­ni­mum okres współ­pra­cy z ze­wnętrz­ny­mi pod­mio­ta­mi. Osta­tecz­na de­cy­zja za­pad­nie po dys­ku­sji z ra­dą nad­zor­czą i usta­le­niach z klu­czo­wym kon­tra­hen­tem – gru­pą Volks­wa­gen.

Sze­li­ga przy­znał, że na­dal nie zo­sta­ło osią­gnię­te po­ro­zu­mie­nia z VW w spra­wie re­kom­pen­sa­ty z ty­tu­łu spad­ku za­mó­wień na prze­ży­wa­ją­cym kry­zys ryn­ku ro­syj­skim. Me­ne­dżer po­wie­dział, że spo­dzie­wa­ny jest 50-proc. wzrost sprze­da­ży w Ro­sji, ale fa­bry­ka kom­po­nen­tów z two­rzyw sztucz­nych bę­dzie jesz­cze na mi­nu­sie. W II kwar­ta­le przy­szłe­go ro­ku ma ru­szyć pro­duk­cja gu­mo­wych prze­wo­dów do kli­ma­ty­za­cji w Mek­sy­ku. Głów­nym part­ne­rem bę­dzie VW, ale spół­ce za­le­ży na roz­wi­nię­ciu współ­pra­cy z kon­cer­na­mi z USA – no­wa fa­bry­ka ma się sta­rać m.in. o cer­ty­fi­kat do­pusz­cze­nia od Ge­ne­ral Mo­tors.

WZA Bo­ry­sze­wa prze­gło­so­wa­ło wy­pła­tę dy­wi­den­dy po 10 gr na ak­cję. Ro­ma­no­wi Kar­ko­si­ko­wi przy­pad­nie 12,2 mln zł.

Do po­ża­ru do­szło 13 kwiet­nia. Spół­ka nie udzie­la­ła szcze­gó­ło­wych in­for­ma­cji o je­go skut­kach. Pre­zes Piotr?Sze­li­ga od­niósł się do zda­rze­nia pod­czas zwy­czaj­ne­go wal­ne­go zgro­ma­dze­nia ak­cjo­na­riu­szy, któ­re pod­su­mo­wa­ło 2014 r.

Sze­li­ga po­wie­dział, że część fa­bry­ki zaj­mu­ją­ca się pro­duk­cją pla­sti­ko­wych ele­men­tów dla prze­my­słu mo­to­ry­za­cyj­ne­go już pra­cu­je, a część od­po­wie­dzial­na za gal­wa­ni­zo­wa­nie tych czę­ści zo­sta­ła znisz­czo­na. W tej chwi­li Bo­ry­szew zle­ca pra­ce ze­wnętrz­nym ko­ope­ran­tom i ta­ka sy­tu­acja utrzy­ma się przez co naj­mniej pół ro­ku. Zda­niem me­ne­dże­ra kosz­ty od­bu­do­wy po­win­ny zo­stać po­kry­te z po­li­sy ubez­pie­czo­nej.

Giełda
WIG20 na „zero”, ale są powody do zadowolenia
Giełda
Inwestorzy sądzą, że Donald Trump będzie lepszy dla rynku akcji
Giełda
WIG20 znów wychodzi nad 2300 pkt
Giełda
Powódź schłodziła nastroje na giełdzie w Warszawie
Materiał Promocyjny
Zarządzenie samochodami w firmie to złożony proces
Giełda
Krytyczne dni spółki Trumpa. Donald Trump: ja akcji nie sprzedam