Restauracje McDonald’s w Polsce i na całym świecie były czasowo zamknięte z powodu awarii technologicznej. Obecnie wszystkie mają - według zapewnień polskiego biura - już funkcjonować. Zdarzenie nie jest związane z cyberbezpieczeństwem.
McDonald's podał, że awaria technologiczna zakłóciła działalność wielu jego placówek na całym świecie, w tym w Japonii, Wielkiej Brytanii i Australii. Jednocześnie firma wyklucza, że powodem jest cyberatak.
Czytaj więcej
Rosyjska grupa wywiadowcza przypuściła cyberatak na Microsoft – potwierdził gigant technologiczny. Hakerzy mieli dotrzeć do e-maili kierownictwa koncernu.
Lokale McDonald's przestały przyjmować zamówienia
- Wiele lokali McDonald's w Japonii przestało przyjmować zamówienia składane osobiście i za pomocą urządzeń mobilnych z powodu zakłóceń w systemie – poinformował rzecznik McDonald's Holdings Company Japan. – Pracujemy nad przywróceniem działalności. Jesteśmy świadomi awarii technologicznej, która dotknęła nasze restauracje. Problem jest obecnie rozwiązywany – zapewnił w oświadczeniu.
Klienci restauracji skarżyli się w mediach społecznościowych na problemy w restauracji. Jeden z nich, z Birmingham w Wielkiej Brytanii, pisze na platformie X tak: "Hmmm McDonald's odrzuca wszystkie moje zamówienia, mówiąc, że w systemie zamówień wystąpiła ogólnokrajowa awaria?"