Dunkin’ potwierdził, że „żegna się” z mlekiem kokosowym z lokali w USA, ale dodał, że sieć nadal będzie oferować mleko migdałowe i mleko owsiane jako alternatywy dla mleka krowiego - informuje CNN. Wyeliminowanie mleka kokosowego oznacza koniec oferty Coconut Refreshers, czyli kolorowych napojów łączących mleko kokosowe i aromatyzowaną mrożoną herbatę, które pojawiły się w menu w 2021 roku. Orzeźwiające napoje nadal można zamawiać na bazie zielonej herbaty.
Czytaj więcej
W Wielkiej Brytanii rynek wegańskich alternatyw zachowuje się, jak przekłuta bańka. Znane marki wycofują nieopłacalne produkty z półek.
Dunkin’ nie poinformował, dlaczego ogranicza wybór roślinnych zamienników mleka i śmietany, ale sieci regularnie zmieniają ofertę, jeśli dany produkt nie sprzedaje się lub staje się zbyt drogi. Według Roberta Byrne’a, dyrektora ds. analiz konsumenckich i branżowych w Technomic, oba są prawdopodobnymi powodami, dla których Dunkin’ porzucił mleko kokosowe. Powiedział CNN, że cena mleka kokosowego „odgrywa znaczącą rolę”, ponieważ jest to „najdroższy zamiennik mleka” dla restauracji, podczas gdy migdałowe jest najtańsze.
Badania Technomic wykazały również, że mleko kokosowe nie było zbyt popularne wśród klientów Dunkin': tylko 1% klientów sieci próbowało mleka kokosowego, przy czym od 5% do 7% dodało do napojów mleko migdałowe, a 3% klientów wybrało mleko owsiane. Byrne stwierdził, że „może być trudno uzasadnić oferowanie wielu rodzajów zamiennika mleka, gdy zapotrzebowanie gości jest małe”.
Czytaj więcej
Jak wynika z danych NielsenIQ, które przeanalizowane zostały przez Good Food Institute Europe, roślinne zamienniki mięsa oraz nabiału z dnia na dzień w naszym kraju stają się coraz bardziej popularne.