Amerykańska sieć rezygnuje z popularnego wegańskiego mleka

Amerykańska sieć Dunkin’ usuwa mleko kokosowe ze swojego menu niecałe trzy lata po tym, jak roślinna alternatywa mleka krowiego zaoferowano jako opcję dla wegan.

Publikacja: 20.12.2023 19:48

Amerykańska sieć Dunkin’ usuwa mleko kokosowe ze swojego menu

Amerykańska sieć Dunkin’ usuwa mleko kokosowe ze swojego menu

Foto: Adobe Stock

Dunkin’ potwierdził, że „żegna się” z mlekiem kokosowym z lokali w USA, ale dodał, że sieć nadal będzie oferować mleko migdałowe i mleko owsiane jako alternatywy dla mleka krowiego - informuje CNN. Wyeliminowanie mleka kokosowego oznacza koniec oferty Coconut Refreshers, czyli kolorowych napojów łączących mleko kokosowe i aromatyzowaną mrożoną herbatę, które pojawiły się w menu w 2021 roku. Orzeźwiające napoje nadal można zamawiać na bazie zielonej herbaty.

Czytaj więcej

Rzeź wegańskich produktów. Producenci wycofują je z półek

Dunkin’ nie poinformował, dlaczego ogranicza wybór roślinnych zamienników mleka i śmietany, ale sieci regularnie zmieniają ofertę, jeśli dany produkt nie sprzedaje się lub staje się zbyt drogi. Według Roberta Byrne’a, dyrektora ds. analiz konsumenckich i branżowych w Technomic, oba są prawdopodobnymi powodami, dla których Dunkin’ porzucił mleko kokosowe. Powiedział CNN, że cena mleka kokosowego „odgrywa znaczącą rolę”, ponieważ jest to „najdroższy zamiennik mleka” dla restauracji, podczas gdy migdałowe jest najtańsze.

Badania Technomic wykazały również, że mleko kokosowe nie było zbyt popularne wśród klientów Dunkin': tylko 1% klientów sieci próbowało mleka kokosowego, przy czym od 5% do 7% dodało do napojów mleko migdałowe, a 3% klientów wybrało mleko owsiane. Byrne stwierdził, że „może być trudno uzasadnić oferowanie wielu rodzajów zamiennika mleka, gdy zapotrzebowanie gości jest małe”.

Czytaj więcej

Polacy coraz częściej sięgają po roślinne zamienniki mięsa i mleka. Nowy rekord

Konsumenci zmieniają także swoje preferencje także wobec zamienników mleka, które zaczęto oferować jako pierwsze, czyli soja i kokos. Wzrasta natomiast popularność mleka owsianego i migdałowego.

Dane dotyczące menu Ignite firmy Technomic pokazują, że mleko kokosowe i sojowe, które pojawiały się dotychczas w menu restauracji częściej niż migdałowe i owsiane, teraz powoli znikają z menu.

Sprzedaż mleka sojowego spadła o prawie 9%, a kokosowego o 0,1%, natomiast mleko owsiane i migdałowe sprzedają się lepiej odpowiednio o 16% i 6%.

Dunkin’ potwierdził, że „żegna się” z mlekiem kokosowym z lokali w USA, ale dodał, że sieć nadal będzie oferować mleko migdałowe i mleko owsiane jako alternatywy dla mleka krowiego - informuje CNN. Wyeliminowanie mleka kokosowego oznacza koniec oferty Coconut Refreshers, czyli kolorowych napojów łączących mleko kokosowe i aromatyzowaną mrożoną herbatę, które pojawiły się w menu w 2021 roku. Orzeźwiające napoje nadal można zamawiać na bazie zielonej herbaty.

Pozostało 81% artykułu
Gastronomia
Burger drwala wrócił do McDonald's. Cena na sezon 2024/2025
Gastronomia
Polaków stać na coraz mniej schabowych i pizzy. W Polsce drożej niż we Włoszech
Gastronomia
Popularna sieć restauracji amerykańskich na skraju bankructwa
Gastronomia
Nowy prezes Starbucks chce uprościć menu i przyciągnąć klientów
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Gastronomia
Zatrucie w McDonald’s: coraz więcej chorych. Lekarze ostrzegają przed „bardzo poważną chorobą”