Bardzo zróżnicowaną kategorię usługi i działalność deweloperska otwiera marka Pracuj.pl firmująca znany polski serwis skierowany do osób poszukujących pracy i zainteresowanych rozwojem kariery. Choć obecna moc marki jest nieco mniejsza niż w minionym roku, to i tak na tle rywali jest to doskonały wynik, który pozwolił na zdobyciepierwszej pozycji w naszym zestawieniu. Pracuj.pl to największy krajowy portal z ofertami zatrudnienia; tylko w 2013 r. z jego usług skorzystało ok. 20 tys. firm poszukujących pracowników.
Właściciel serwisu, Grupa Pracuj, która istnieje od 2000 r., mimo zdecydowanie najsilniejszej na rynku pozycji nie zwalnia tempa rozwoju i stara się przyciągnąć nowych użytkowników. W tym roku w ramach działań wizerunkowych promowano nową funkcjonalność portalu – serwis zarobki.pracuj.pl, który umożliwia porównanie swojej płacy z wynagrodzeniami innych osób na podobnych stanowiskach. W tym celu w marcu i kwietniu prowadzona była kampania „Zarobki bez tabu".
Główną kampanią marketingową Pracuj.pl, zachęcającą do negocjowania podwyżki i porównywania swojej pensji w serwisie zarobki.pracuj.pl, była kampania „Czy zarabiasz tyle, ile powinieneś?". Kampania prowadzona w okresie październik–listopad obejmowała choćby reklamy telewizyjne, mailingi, jak również media społecznościowe.
– W tym roku zaprezentujemy Pracuj.pl na ponad 40 targach pracy skierowanych przede wszystkim do studentów i pracowników IT – zapowiada spółka. W ramach działań wizerunkowych skierowanych do obecnych i potencjalnych klientów firma organizuje też corocznie konferencje „Wyzwania HR" – w tym roku już w siedmiu miastach.
Wiceliderem kategorii jest Nk.pl, czyli serwis społecznościowy wciąż bardziej znany pod poprzednią nazwą, czyli Nasza Klasa. Wprawdzie moc jego marki w ciągu roku mocno spadła – aż o 64 pkt (66 pkt to moc marki LOT), ale i obecny wynik zapewnia Nk.pl wysokie miejsce w zestawieniu.