Poprawę koniunktury widać nie tylko w Polsce, ale na wielu innych rynkach, na których działa ta sieć. Ogółem przychody brytyjskiej grupy Kingfisher, znanej u nas z sieci Castorama, wzrosły w pierwszym kwartale obecnego roku fiskalnego 9,2 proc. do 2,8 mld funtów.
Na tym tle wyniki w Polsce wyglądają jeszcze lepiej. Sieć Castorama a zwiększyła bowiem obroty 12,9 proc. do 260 mln funtów Gdy z wyniku zostaną wyłączone nowe sklepy wówczas otrzymujemy i tak imponujący wynik 11,9 proc. Firma podaje w komunikacie, że zysk na sprzedaży w tym okresie wyniósł 19 mln funtów i był 38 proc. większy, niż w tym okresie przed rokiem.
W kwartale sprzedaż w Rosji wzrosła 14,5 proc. do 82 mln funtów, zaś w Chinach zaskakująco spadła 5 proc. do 68 mln funtów. 5 mln funtów starty firma wyjaśnia, ż e jest to tradycyjnie najgorszy okres handlowy w tym kraju. Ogółem sprzedaż międzynarodowa wzrosła 6,4 proc., a na kluczowym rynku brytyjskim 12,5 proc. do 1,2 mld funtów.
Firma w komunikacie podkreśla dobre wyniki w Polsce oraz w Wielkiej Brytanii podczas gdy we Francji utrzymują się niskie wskaźniki optymizmu konsumentów, co przekłada się na cały biznes. Firma w kwartale zdecydowała się na wejście na rynek portugalski, gdzie otworzyła pierwszy sklep Brico Dépôt.
Ogłosiła też kontynuowanie skupu akcji własnych – w pierwszym kwartale Kingfisher przeznaczył na ten cel 35 mln funtów. Kolejne 100 mln funtów trafi też na specjalną dywidendę.