– Polski rynek kawy ma nadal olbrzymi potencjał rozwoju, który zamierzamy wykorzystać, otwierając kolejne butiki. W ciągu najbliższych trzech, czterech lat chcemy je prowadzić w siedmiu największych miastach w Polsce – mówi „Rz" Michał Proszewski, dyrektor generalny firmy Nespresso Polska.
Należące do szwajcarskiego koncernu Nestle Nespresso – pionier światowego rynku kaw w kapsułkach – swój pierwszy butik w Polsce przy ul. Nowy Świat w Warszawie otworzyło siedem lat temu. Na początku grudnia 2014 r. ruszy jego drugi punkt w stolicy, w galerii handlowej Arkadia.
– Dwa kolejne butiki, już poza Warszawą, uruchomimy w pierwszej połowie 2015 roku – zapowiada Proszewski.
W sumie w 59 krajach, w których obecne jest Nespresso, działa 330 butików.
Ziarna też rosną
Polska nie jest jednym krajem, do którego dotarła moda na kawy w kapsułkach. Ale nie wszędzie popyt na nie idzie w górę tak szybko jak u nas.