Reuters informuje, że największy na świecie producent żywności nie poda nazw leków na opakowaniach ze względu na obawy regulacyjne, powiedział w niedawnym wywiadzie Tom Moe, prezes ds. posiłków w Nestle USA.
Nestle zamiast tego będzie reklamować swoją linię Vital Pursuit mrożonych posiłków w cenie po 5 dolarów maksymalnie w mediach społecznościowych – powiedział Moe.
Niechęć Nestle przed umieszczeniem na opakowaniach nazw leków, takich jak preparaty Novo Nordisk - Wegovy i Ozempic, pokazują niepewność, z jaką mierzą się globalne firmy spożywcze, które stawiają od niedawna na sprzedaż produktów specjalnie przeznaczonych dla milionów ludzi przyjmujących leki hamujące apetyt – informuje Reuter.
Czytaj więcej
Ozempic to lek, który może mieć ogromny wpływ na światową gospodarkę. Obawy czuje między innymi branża spożywcza oraz gastronomia, bo klienci ze zmniejszonym apetytem mogą rzadziej sięgać po przekąski czy chodzić do restauracji. Do grona branż, które odczuwają „efekt Ozempicu”, dołącza kolejna.
Koncerny farmaceutyczne przez leki na odchudzanie tracą zyski
Leki, należące do klasy leków znanych jako agonisty GLP-1, zagrażają zyskom producentów przekąsek i sieci fast foodów, ponieważ ludzie je przyjmujący znacznie ograniczają ilość spożywanego jedzenia. Nestle musi konkurować z firmami, które prześcigają się w wymyślaniu coraz bardziej atrakcyjnych i „niezbędnych” preparatów i dan dla osób na diecie.