„Dobrze kombinujecie!” Jak Rafał Brzoska ograł Ryanaira i Wizzaira

Rafał Brzoska już wcześniej pomagał pasażerom linii lotniczych. Ale teraz jego pomysł jest nowatorski. Od 13 listopada w 8 krajach europejskich można nadać walizkę w paczkomacie InPostu. I nie płacić wywindowanych stawek przewoźników.

Publikacja: 14.11.2024 16:10

Rafał Brzoska, prezes InPostu

Rafał Brzoska, prezes InPostu

Foto: materiały prasowe

Opłata jest tak skalkulowana, aby była niższa od taryfy za bagaż linii lotniczych.

Na początek program jest pilotażowy i prowadzony w 8 krajach, w których zostały rozstawione paczkomaty firmy. To Belgia, Holandia, Hiszpania, Luksemburg, Francja, Polska, Portugalia oraz Włochy. W tych państwach osoby, które korzystają z aplikacji InPostu (jest ich 13 mln) mogą wysłać swój bagaż płacąc „konkurencyjną cenę”. Jak zapowiada InPost, teraz co kwartał do listy krajów, w których będzie można korzystać z takiego udogodnienia, będą dołączały kolejne.

Sam prezes InPostu, Rafał Brzoska, wyrzucał na lotniskach przedmioty z walizki

„Dobrze kombinujecie! Nieraz przyszło mi wyrzucać do kosza rzeczy, bo „tanie linie" nieustająco zmieniają politykę bagażową dla swoich pasażerów i nieustająco podnoszą ceny w górę! Będziemy budować nową nogę biznesu opartą o „nadanie i powroty" bagażu!

Tak! Po to rozstawialiśmy maszyny na lotniskach, by były częścią tego nowego procesu.

Dobrze kombinujecie – te pierwsze 8 krajów, w których działamy, to dopiero początek – co kwartał będziemy przyłączać nowe rynki do wysyłek międzynarodowych. Ułatwienia w aplikacji mobilnej w tej materii będą się pojawiać jeszcze częściej – co miesiąc.

PAMIĘTAJCIE, ŻE ODPALILIŚMY DOPIERO WERSJĘ 1.0 USŁUGI! Zgłaszajcie mi i naszemu CC sugestie i uwagi – chcemy dopracować produkt dla WAS!” – brzmi wpis Rafała Brzoski na platformie X, umieszczony tam we czwartek, 14 listopada.

„Zaniesiesz paczkę do najbliższego Paczkomatu® w Polsce, a wkrótce trafi ona do maszyny Paczkomat® lub punktu PUDO w Paryżu, Madrycie, Brukseli, Lizbonie czy Rzymie. Wasi bliscy z tych krajów mogą wysyłać paczki do Was!” – informował wcześniej Rafał Brzoska.

Czytaj więcej

W trzecim kwartale InPost rósł dwa razy szybciej od rynku

Nowy pomysł biznesmena, który stworzył InPost, to potężny cios w finanse – zwłaszcza niskokosztowych – linii lotniczych, które na opłatach za bagaż rejestrowany i podręczny kasowały potężne kwoty, jeśli nie został opłacony w cenie biletu. A pracownicy, zwłaszcza Ryanaira, byli bezwzględni ze swoją polityką „zero tolerancji” w przypadku, kiedy na przykład ze stelaża, który jest miarą rozmiarów toreb i plecaków wnoszonych na podkład, wystawało choćby jedno kółko. Bądź ważyły one o pół kilo więcej, niż wynosi limit.

InPost ograł tanie linie lotnicze. Chodzi tutaj o naprawdę duże pieniądze

Tylko WiZZ Air w roku finansowym 2024 (zakończył się 31 marca) skasował od swoich pasażerów średnio po 36,60 euro. Przychody z tego tytułu to prawie połowa jego wpływów ze sprzedaży ogółem w poprzednim okresie rozliczeniowym.

InPost już teraz ma paczkomaty na kilku polskich lotniskach – w Warszawie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu. W Warszawie, na Lotnisku Chopina, są dwa paczkomaty InPostu. Pierwszy, przy przejściu Fast Track w strefie E. Tam można nadać drobne przedmioty, których nie można wnieść na pokład samolotu, jak na przykład scyzoryki czy kosmetyki w dużych opakowaniach. Najczęściej zostały one wykryte przy kontroli bezpieczeństwa. Do sierpnia 2023 r. były one konfiskowane w czasie kontroli i wyrzucane.

Drugi paczkomat InPostu jest w dawnej strefie przylotów Terminalu Etiuda. Tam można nadać większe gabaryty.

Opłata jest tak skalkulowana, aby była niższa od taryfy za bagaż linii lotniczych.

Na początek program jest pilotażowy i prowadzony w 8 krajach, w których zostały rozstawione paczkomaty firmy. To Belgia, Holandia, Hiszpania, Luksemburg, Francja, Polska, Portugalia oraz Włochy. W tych państwach osoby, które korzystają z aplikacji InPostu (jest ich 13 mln) mogą wysłać swój bagaż płacąc „konkurencyjną cenę”. Jak zapowiada InPost, teraz co kwartał do listy krajów, w których będzie można korzystać z takiego udogodnienia, będą dołączały kolejne.

Pozostało 84% artykułu
Biznes
Niemieckie firmy domagają się moratorium dla biurokracji
Biznes
Najbogatszy kawaler Rosji wyprzedaje ostatnie aktywa
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polskie wyrzutnie Piorun podbijają Europę
Biznes
Polskie pioruny ruszają na podbój Europy
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Biznes
Nowe prawo nie da szybko wiatraków
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje