Niemiecka firma HelloFresh, jeden z największych na świecie dostawców gotowych składników do samodzielnego przygotowania posiłku (tzw. meal-kit), została ukarana na brytyjskim rynku za zasypywanie klientów nadmiernym spamem. Kara nałożona na firmę za zbyt agresywną kampanię marketingową sięgnęła 140 tys. funtów.
Brytyjski urząd komisarza ds. informacji (Information Commissioner's Office – ICO) w 2022 roku postanowił wziąć pod lupę wiadomości handlowe wysyłane przez HelloFresh po skargach ponad 7 tys. zdenerwowanych klientów. Śledztwo urzędu wykazało, że firma w trakcie siedmiomiesięcznej kampanii marketingowej rozesłała aż 79 milionów e-maili i 1 milion wiadomości tekstowych do konsumentów.
Czytaj więcej
Badawcza firma wyjaśniła rozbieżności w danych o oglądalności stacji telewizyjnych w pierwszym tygodniu 2024 roku. Jakie programy nagrywają widzowie i oglądają później?
Co więcej, niemiecki dostawca żywności nie przestawał kontaktować się w ten sposób z częścią klientów nawet po tym, jak dostał od urzędu nakaz przerwania takiej aktywności. Firma miała też nie dostarczyć wystarczających informacji klientom dotyczącym tego, że ich dane zostaną wykorzystane w celach marketingowych nawet przez 24 miesiące po anulowaniu subskrypcji.
„HelloFresh zdecydowanie naruszył w ten sposób zaufanie konsumentów” – podkreślił Andy Curry, dyrektor ds. dochodzenia w ICO, tłumacząc karę nałożoną na dostawcę.