W czwartek napisaliśmy, że na początku tygodnia firma badająca oglądalność stacji telewizyjnych Nielsen opublikowała błędne dane dotyczące wyników nadawców telewizyjnych w Polsce w pierwszym tygodniu 2024 roku.
Niepełne dane Nielsena
Zrobiliśmy to po tym, jak nieoczekiwanie firma rozesłała dane za ten czas ponownie i nie wyjaśniła, dlaczego to robi. Ranking i liczby, w tym dane interesującej ostatnio grupy odbiorców kanałów informacyjnych (TVN24, Telewizja Republika i inne), różniły się od pierwotnie podanych.
Czytaj więcej
Badająca rynek telewizyjny firma skorygowała dane o widowni stacji telewizyjnych w Polsce za pierwszy tydzień 2024 r. Zobacz jakie wyniki mają stacje informacyjne.
Otrzymaliśmy wyjaśnienie w tej sprawie. Wynika z niego, że przekazane w poniedziałek dane obejmowały niepełnie informacje o odtwarzaniu nagranych programów przez widzów (TSV), które Nielsen ujmuje zgodnie ze swoją metodologią w wynikach telewizji.
„W poniedziałek 8 stycznia o godzinie 9.29 omyłkowo został wysłany do Państwa raport tygodniowy, który nie zawierał pełnych danych. Standardowo raport tygodniowy otrzymujecie Państwo w czwartek po południu, na bazie pełnych, tygodniowych danych o oglądalności telewizji Live i TSV+2 (programy oglądane na żywo i do dwóch dni od emisji w telewizji). Dane, które otrzymali Państwo w poniedziałek rano, obejmowały dane live i niepełne dane TSV w okresie 1-4.01.2024. Bardzo przepraszamy za niedogodności, dołożymy starań, by w przyszłości taka sytuacja nie miała miejsca” – napisała Justyna Porębska z Nielsena.