Nielsen zrobił błąd. Nowe dane oglądalności TV Republika i TVP Info

Badająca rynek telewizyjny firma skorygowała dane o widowni stacji telewizyjnych w Polsce za pierwszy tydzień 2024 r. Zobacz jakie wyniki mają stacje informacyjne.

Publikacja: 11.01.2024 13:17

Nielsen, firma badająca zachowania konsumentów mediów elektronicznych, w tym przede wszystkim telewi

Nielsen, firma badająca zachowania konsumentów mediów elektronicznych, w tym przede wszystkim telewizji, pomyliła się

Foto: Adobe Stock

Nielsen, firma badająca zachowania konsumentów mediów elektronicznych, w tym przede wszystkim telewizji, pomyliła się. Opublikowane przez nią na początku tego tygodnia wyniki działających w Polsce stacji telewizyjnych za pierwszy tydzień 2024 roku okazują się błędne. Dziś do mediów rozesłano poprawne liczby. 

W Nielsenie tłumaczą błąd pomyłką przy zaciąganiu danych do arkuszu Excela: zliczyć miał się niepełny tydzień.

Czytaj więcej

Co dalej z TV Republika? Dobra passa może nie przerodzić się w finansowy sukces

Jakie są faktyczne dane o oglądalności TV Republika

Prawidłowe dane są następujące: w tygodniu od 1 do 7 stycznia największą widownię (BSHR) zgromadził  kanał telewizji publicznej TVP2 (7,72 proc. widzów przed telewizorami), a nie Polsat, jak podano pierwotnie. Na drugim miejscu uplasował się główny kanał TVN (7,66 proc.), na trzecim Polsatu (7,37 proc.). Dopiero na czwartym miejscu jest pierwszy czysto informacyjny kanał – TVN24 (7,29 proc.), który w grudniu 2023 roku, specyficznym dla polskiego rynku telewizyjnego za sprawą zamieszania w mediach publicznych, wspiął się na szczyt tabeli.

Opisywana przez nas ze względu na skokowy wzrost oglądalności Telewizja Republika w pierwszym tygodniu tego roku przyciągnęła 3,32 proc. widzów (pierwotnie Nielsen podawał, że 3,46 proc.). Wynik Polsat News zaś to 2,26 proc. (a nie 2,38 proc.).

TVP Info należące do grupy kanałów Telewizji Polskiej w omawianym czasie oglądało zaś 1,28 proc. widzów (a nie 1,35 proc.).

Poniżej pokazujemy skorygowane dane Nielsena o oglądalności telewizji (tzw. BSHR w proc.) w pierwszym tygodniu 2024 r.

TVP2:  7,72%

TVN:  7,66%

Polsat: 7,37%

TVN24: 7,29%

TVP1:  7,27%

TVN7: 3,52%

TV Republika: 3,32%

TV4: 3,15%

TV PULS:  2,93%

TTV - Twoja Telewizja: 2,28%

Polsat News: 2,26%

Puls: 1,58%

Polsat2: 1,45%

TV6: 1,45%

TVP Seriale: 1,43%

Stopklatka: 1,39%

TVP INFO: 1,28%

Fokus TV:  1,23%

Wydarzenia 24: 1,17%

Eurosport: 1,16%

Nielsen, firma badająca zachowania konsumentów mediów elektronicznych, w tym przede wszystkim telewizji, pomyliła się. Opublikowane przez nią na początku tego tygodnia wyniki działających w Polsce stacji telewizyjnych za pierwszy tydzień 2024 roku okazują się błędne. Dziś do mediów rozesłano poprawne liczby. 

W Nielsenie tłumaczą błąd pomyłką przy zaciąganiu danych do arkuszu Excela: zliczyć miał się niepełny tydzień.

Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?