Kwartalne przychody Amiki wyniosły 717 mln zł,. Sprzedaż produktów i towarów okazała się stabilna na rynkach południowych, ale spadła o 10 proc. rdr w Skandynawii i na rynkach wschodnich, zmalała też o 14 proc. rdr w Europie Zachodniej. Spadek popytu najmocniej jednak był odczuwalny w Polsce - w kraju sprzedaż zmalała aż o 25 proc.
Czytaj więcej
W 2022 r. przychody Grupy Amica spadły nieznacznie do 3,4 mld zł. Firma przyznaje, że koszty rosły szybciej niż ceny dla konsumentów. W efekcie skończyła rok ze stratą, choć 2023 r. powinien być już lepszy.
Mimo to skonsolidowana marża EBITDA Amiki wzrosła o 1,1 pkt proc., dzięki czemu wynik EBITDA zwiększył się o 13 proc. rdr, do ponad 31 mln zł. Grupa Amica wypracowała również ponad 18 mln zł zysku operacyjnego, co oznacza wzrost o 74 proc. rdr, marża operacyjna zwiększyła się o 1,4 pkt proc.
- Mierzymy się z inflacją i niesprzyjającą koniunkturą gospodarczą na wszystkich rynkach, jednocześnie jednak pozytywnie oceniamy efekty działań dostosowawczych oraz optymalizacyjnych, efekty wdrożonych projektów oszczędnościowych, dzięki którym potrafiliśmy zwiększyć rentowność sprzedaży sprzętu grzejnego i towarów, pomimo negatywnych czynników makroekonomicznych – mówi Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica ds. finansowych i zasobów ludzkich.
Czytaj więcej
W 2022 r. produkcja dużego sprzętu spadła ilościowo 15 proc., do 25,8 mln. To efekt spowolnienia w wydatkach konsumpcyjnych w całej Europie, eksport spadł tam bowiem o 13 proc.